راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جلوگیری از سوءاستفاده از مدارک با احراز هویت از طریق پایگاه ثبت‌احوال / تلاش برای بقای دفاتر پیشخوان

علی فلاح دبیرکل کانون کشوری پیشخوان دولت، اعلام کرد: «در چند روز آینده از احراز هویت از طریق پایگاه ثبت‌احوال رونمایی خواهیم کرد و این نحوه احراز هویت باعث می‌شود جلوی جعل و سوءاستفاده از مدارک گرفته شود.»

به گزارش ایسنا، علی فلاح در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۷ هزار دفتر پیشخوان دفاتر دولت تا نقطه صفر مرزی با ۴۰ هزار نفر شاغل وجود دارد، گفت: «این مجموعه بدون دریافت هیچ‌گونه کمک مالی از دولت توانست ساختار خود را شکل دهد و از سال ۱۳۸۸ بر اساس قانون مصوب مجلس در کنار توسعه دولت الکترونیک قرار گیرد. برخی معتقدند دفاتر پیشخوان برای گذر به دولت الکترونیک بوده و با استقرار آن مأموریت دفاتر تمام می‌شود اما نگاه دفاتر پیشخوان بسته و سنتی نیست و با پیشرفت روز افزون خود در کنار توسعه دولت الکترونیک قرار دارد.»

او ادامه داد: «در فرایند توسعه کسب‌وکار جهان سال ۲۰۲۰، با یک پله صعود رتبه ۱۲۷ جهان را کسب کرده‌ایم که در شرایط تحریم دشوار و پر زحمت بود. ایران در سرعت اینترنت رتبه ۸۴ در بخش همراه و در بخش ثابت رتبه ۱۳۷ را دارد که این عدد نشان می‌دهد در مقایسه با دنیا فاصله قابل تأملی داریم . متأسفانه علی‌رغم اینکه سال ۲۰۱۸ رشد ۱۶ پله‌ای داشتیم در سال ۲۰۲۱ سه پله سقوط کردیم که این نشان می‌دهد باید بیش از همیشه شاخص‌های مرتبط به این حوزه موردتوجه قرار گیرد.»

دبیرکل کانون کشوری پیشخوان دولت افزود: «به دنبال دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا سامانه نوبت‌دهی شبکه پیشخوان دولت را راه‌اندازی کردیم تا جلوی هرگونه تجمع گرفته شود. مردم نیز این امکان را دارند که با کمک این سامانه دفاتری که ترافیک کاری دارند را انتخاب نکنند تا از ایجاد صف جلوگیری شود، این سرویس برای همه دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.»

فلاح گفت: «کرونا آمادگی حوزه‌های خدمات‌رسانی و توسعه شبکه ملی اطلاعات را سرعت داد و تشکیل ستاد ملی کرونا و ابلاغیه‌های رئیس‌جمهوری باعث شد تا عدم مراجعه حضوری ارباب‌رجوع از اولویت‌های دستگاه‌ها قرار گیرد و در این زمینه سازمان اداری استخدامی نقش مهمی را ایفا کرد. پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ در حوزه پرداخت و حذف فرایندهای زائد پیشرفت قابل‌توجهی کنیم.»

به گفته او، در چند روز آینده از احراز هویت از طریق پایگاه ثبت‌احوال رونمایی خواهیم کرد. این نحوه احراز هویت باعث می‌شود جلوی جعل و سوءاستفاده از مدارک گرفته شود بنابراین با انجام این کار هم به لحاظ احراز هویت هم فرایند استعلامی زمینه بهبود و کیفیت خدمات را افزایش خواهیم داد.

فلاح با اشاره به ثابت ماندن کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان در دو سال گذشته، ادامه داد: «نگاه ما افزایش شدید قیمت‌ها نیست بلکه رویکرد ما این است که سبد خدماتی دفاتر را پُر کنیم و با اصلاح فرایندها و کاهش قیمت‌ها مردم احساس افزایش هزینه‌های خدماتی را نداشته باشند و دفاتر هم بتوانند به کار خود ادامه دهند. در حال حاضر منتظر شاخص تورم سال آینده هستیم تا میزان هزینه ارائه خدمات دفاتر را تنظیم کنیم و در فروردین یا اردیبهشت‌ماه ابلاغ شود.»

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.