راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت پرداخت الکترونیک سداد از شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) بازدید کردند

محمدعلی محمود زاده،‌ مدیرعامل،‌ وحید رضا رامین آزاد، معاونت فناوری اطلاعات، کاظم فرهنگ، معاونت عملیات و خدمات و حسین عباسی، معاونت کسب‌وکار شرکت پرداخت الکترونیک سداد، ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری از شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) بازدید کردند.

به گزارش راه پرداخت، پس از بازدیدی که مدیران پرداخت الکترونیک سداد از بخش‌‏های توسعه نرم‌افزار و عملیات فنی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی و مدیریت محصول این شرکت داشتند، مریم خامسی، معاون برنامه‌ریزی و محصول شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) طی ارائه کوتاهی به معرفی مواردی چون تاریخچه و روش کاری شرکت و همچنین مشتریان و ارائه انواع خدمات پرداخت.

در پایان ارائه نیز رضا فکری، مدیرعامل شرکت خبره پرداز پارس گفت: «با توجه به فعالیت ۲۴ ساله این شرکت تا ابتدای سال ۹۹، با مشتریان خاص خود همکاری داشتیم، ما با تمام سختی‌هایی که دوران کرونا داشت برنامه‌ریزی کردیم تا توسعه بازار داشته باشیم و محصولاتمان فقط برای مشتریان خاص نباشد. با توجه به ۱۲ سال فعالیتی که در حوزه بانکی داریم و تجربیاتی که در حوزه پرداخت و بانکی کسب کرده‌ایم با حوزه پرداخت غریبه نیستیم و خوش‌حال می‌شویم که قدم‌های اول را با شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای همکاری برداریم. امیدوار هستیم هرچند قدم‌ها کوچک اما نتایجمان ملموس و موردپسند باشد.»


تمرکز پرداخت الکترونیک سداد بر پلتفرم‌ بانکداری دیجیتالی


در ادامه بازدید از شرکت خبره پرداز پارس، محمودزاده در پاسخ به سوال راه پرداخت درخصوص فعالیت شرکت پراخت الکترونیک سداد، گفت: «مأموریت شرکت پرداخت الکترونیک سداد جدا از فعالیتی که در حوزه تخصصی خود دارد،‌ به‌طور خاص بر پلتفرم بانکداری دیجیتالی است و اولین پلتفرم شعبه تمام مجازی است. به‌طوری‌که فرد با یک‌بار ورود به اپلیکیشن ایوا، پس از احراز هویت و اخذ امضای الکترونیکی می‌تواند نسب به افتتاح حساب حتی اگر مشتری بانک ملی نباشد اقدام کند. با افتتاح حساب بحث صدور کارت و دسته‌چک مطرح می‌شود که این موارد نیز بدون نیاز به حضور مشتری در شعب بانکی امکان‌پذیر می‌شود.»

او در ادامه افزود: «کارت‌های بانکی ما به‌صورت فیزیکی به آدرس منتخب فرد ارسال می‌شود یا مشتری می‌تواند از طریق کیوسک‌های بانک، کارت خود را دریافت کند و همچنین نسخه مجازی کارت هم وجود دارد. ما همچنین بحث اعطای تسهیلات برای دارندگان سهام عدالت، به‌صورت تماماً الکترونیکی را نیز داریم که قراردادها در بستر امضای الکترونیکی که در اپلیکیشن برای مشتری صادرشده است، انجام می‌شود. از خود سازمان امور مالیاتی هم تأییدیه داریم که تنها مرکز نشر تمبر و سفته الکترونیکی هستیم.»

او با اشاره به فراخوان برای همکاری با سایر اپلیکیشن‌ها افزود: «هر اپلیکیشنی که یک سری از استانداردهای خاص ما را داشته باشد ما می‌توانیم شعب جدید بانک ملی را به شکل مجازی بر بستر آن اپلیکیشن اجرا کنیم. همچنین در بخش پرداخت با QR، بیش از یک سال است که به‌طور تخصصی فعالیت داریم و تقریباً در تمام پایانه‌های فروشمان این امکان را فراهم کرده‌ایم. موضوعی که در بانک مرکزی در خصوص آن صحبت شد تحت عنوان NFC عملاً راه‌حلی پرهزینه است و در کشور امکان پیاده‌سازی ندارد و فقط ۲۰ درصد از پوزهای کشور این قابلیت را دارند و کمتر از این درصد، مشتریانی هستند که این قابلیت را بر روی تلفن همراه خود ندارند.»


نگاهی به شرکت خبره پرداز پارس


رضا فکری مدیرعامل شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی) در پاسخ به راه پرداخت در مورد پیشینه و فعالیت این شرکت گفت: «شرکت خبره پرداز پارس سال ۱۳۷۵ تأسیس‌شده و در طول ۲۴ سال عمر خود، در حوزه تولید و توسعه نرم‌افزار فعالیت می‌کند و سه سری از مجموعه کارها را دارد. راهکارها و محصولاتی که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، مجموعه کارهایی که سفارش کار مشتری بوده است. و از سال ۱۳۸۷ هم وارد حوزه سوم خود یعنی حوزه بانکی و پرداخت شدیم که در ابتدای امر با بانک ملت (همکاری با هلدینگ فناوری بانک ملت و بالاخص شرکت مهندسی نرم‌افزار شقایق) و سپس با بانک‌های ملی، سپه و کشاورزی در حوزه‌های مختلف تولید و توسعه نرم‌افزارهای بانکی اقدام به همکاری کردیم. در این ۱۲ سال فعالیت در حوزه بانکی در حوزه پرداخت هم اقداماتی انجام دادیم.»

او در ادامه افزود: «با شرکت به پرداخت ملت و فن‌آوا کارت در حوزه‌ پرداخت، برای توسعه نرم‌افزار همکاری داشتیم و همچنین با شرکت پرداخت الکترونیک سداد هم وارد مذاکراتی شده‌ایم و امیدواریم به نتیجه برسیم. ورود شرکت‌های خصوصی آی‌تی به حوزه بانکی هم از لحاظ بحث امنیت و هم از وجه اعتباری خیلی مشکل است که ما خوشبختانه در این سال‌ها که در حوزه بانکی فعالیت داشتیم توانستیم اعتماد مشتریان خود را چه از جنبه استانداردهای انجام کار و چه از جنبه اجرای قواعد امنیتی خاص، جلب کنیم. آینده ما در حوزه بانکی، گسترش مشتریان بانکی است که در حال حاضر با دو بانک دیگر برای همکاری وارد مذاکره شده‌ایم.»

رضا فکری مدیرعامل شرکت خبره پرداز پارس (کی.پی.پی)

فکری در خصوص آینده شرکت گفت: «در حوزه نرم‌افزار نمی‌توان تولیدات و محصولاتی داشت اما به‌روز نبود. اصلی‌ترین موضوع این است تا حد امکان فاصله خود را با فناوری روز کم کرد. مجموعه هم به لحاظ اقتصادی باید امکان ادامه فعالیت داشته باشد و هم از لحاظ تکنولوژی باید اقداماتی انجام دهد تا مشتریان راضی باشند. حدود ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته مشتریانی که از سیستم‌های شما استفاده می‌کردند توقعات کمتری نسبت به حال داشتند ولی در حال حاضر مشتریان و بهره‌برداران اصلی از محصولات، خیلی خاص نگر شده‌‏اند.»

مدیرعامل شرکت خبره پرداز پارس در ادامه افزود: «سطح توقع مشتریان با توجه به امکاناتی که در دسترس دارند افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین شرکت ما یا هر شرکتی که در این حوزه قرار بگیرد حتماً باید بر اساس روند فناوری و نگاه کاملی به فناوری آینده در آن حوزه پیش برود. ما در طول ۲۴ سال فعالیت خود همیشه به این موضوع فکر کردیم و در آینده هم باید به این موضوع فکر کنیم چون هرچه جلوتر می‌رویم شرایط سخت و پیچیده می‌شود و لازم است که فاصله خود را با فناوری روز کم کنیم و به‌ صورت چابک‌تر به محصولاتی برسیم که متناسب با فناوری و نیاز روز است.»

فکری با اشاره به فعالیت مجموعه خود در دوران کرونا گفت که در ابتدا مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر در فرآیندهای دورکاری تجربه خوبی نداشتیم، بنابراین در اوایل دوران کرونا با مشکل مواجه شدیم ولی خوشبختانه با گسترش زیرساخت‌هایمان برای انجام عملیات به‌صورت غیرحضوری هم در حوزه تولید هم در حوزه نگهداشت زیرساخت‌های نرم‌افزاری، در جایگاهی قرار گرفتیم که می‌توانیم فرآیندها را به‌صورت غیرحضوری پیش ببریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.