راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه‌بندی گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران در سال 99

سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 1399 شرکت‌های برتر ایران (براساس اطلاعات مالی سال ۱۳۹۸) را برای بیست‌وسومین سال متوالی تهیه کرد. در فهرست تهیه‌شده از ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی، روی شناسایی آرایش بنگاه‌های بزرگ کشور در کنار یکدیگر تمرکز شده و نگاه کلان ملی در شکل‌گیری این فهرست مورد نظر سازمان مدیریت صنعتی حاکم بوده است. در حالی که جابه‌جایی رتبه‌ها در فهرست شرکت‌های برتر ایران برای پژوهشگران زمینه‌ای برای بررسی علمی بسیار مهم است؛ برای مدیر بنگاهی که در میان صد شرکت برتر قرار گرفته نیز این تغییرات رتبه می‌تواند نشانه‌ای برای بازنگری در عملکرد و شناسایی نقاط قوت و ضعف باشد.

باتوجه به اینکه میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد و فروش شرکت میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصای کشور نشان می‌دهد، بنابراین انتخاب و رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس شاخص حجم فروش است که از منطق اقتصادی و مدیریتی برخوردار است.

ما در سلسله گزارش‌هایی رتبه‌بندی شش گروه مختلف یعنی گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، گروه واسطه‌گری‌های مالی، گروه موسسات بیمه‌ای، گروه ارتباطات و مخابرات و گروه خدمات بازرگانی (فعال در حوزه فناوری اطلاعات) را بررسی کرده‌ایم. علاوه بر درج رتبه امسال شرکت‌های عنوان‌شده در هر گروه، رتبه سال قبل آنها را هم درج کرده‌ایم تا میزان رشد و افت آنها نسبت به سال پیش به خوبی مشخص شود و امکان مقایسه راحت‌تری وجود داشته باشد. همچنین به رتبه کلی هر یک از این شرکت‌ها در میان ۵۰۰ شرکت برتر سال هم اشاره شده است.

در قسمت اول این سلسله گزارش‌ها به بانک‌ها و موسسات اعتباری پرداختیم. جدول زیر رتبه‌بندی شرکت‌های گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری را نشان می‌دهد. برخی از این شرکت‌ها در رتبه‌بندی امسال وارد شده‌اند و در رتبه‌بندی سال گذشته اسامی‌شان ذکر نشده است.

رتبه بندی بانک‌ها و موسسات اعتباری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.