راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از سامانه آماری صنعت بیمه رونمایی شد

سامانه آماری صنعت بیمه (ساب) با بیش از 48000 داده توسط پژوهشکده بیمه طراحی و هم‌زمان با دهه مبارک فجر و با حضور غلامرضا سلیمانی رئیس‌کل بیمه مرکزی رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده بیمه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که اقدام به جمع‌آوری و انتشار داده‌های بیمه‌ای کشور در قالب سالنامه‌های آماری و اخیراً سنهاب می‌کند. اما ضرورت داشت دسترسی الکترونیک به این اطلاعات در قالب پایگاه و بانک داده و به دو صورت سری زمانی و پانل، برای متقاضیان فراهم شود، براین‌اساس پژوهشکده بیمه طراحی و اجرای دو سامانه بانک داده، شامل سامانه آمار صنعت بیمه و پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه را در دستور کار خود قرارداد.

سامانه آمار صنعت بیمه شامل اطلاعات آفلاین سری زمانی و پانل داده‌های بیمه‌ای برحسب استان، رشته و شرکت بر اساس داده‌های حسابرسی شده منتشره در سالنامه آماری بیمه مرکزی است. این سامانه با دسترسی آزاد و رایگان از امروز در قالب خروجی‌های اکسل و داشبورد از طریق لینک https://isp.irc.ac.ir قابل‌استفاده است.

همچنین پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه با قابلیت استخراج و انتشار آنلاین داده‌های موجود در سامانه سنهاب در قالب‌ها و دسترسی‌های از قبل تعریف شده متناسب با نیازهای پژوهشی بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه است که در خرداد سال 1400 رونمایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.