راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناپ‌تک و نوسازی دستگاه‌های کارت‌خوان در شرایط تحریم

مدیر تعمیرات و خدمات پس از فروش شرکت فناپ‌تک: «نوسانات نرخ ارز و گران شدن بهای پایانه‌های پرداخت سبب سخت شدن شرایط جهت خرید دستگاه جدید برای شرکت‌های PSP شده است، لذا مجموعه فناپ‌تک با سرمایه‌گذاری در حوزه تعمیرات و با تأمین قالب قطعات یدکی و سایر تجهیزات امکان تعمیر دستگاه‌های کسلز را در سطح کلان فراهم کرده است. ره‌آورد این سرمایه‌گذاری ارائه خدمات مستمر و بدون وقفه به مشتریان، در زمان اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های مرتبط با آن بوده است.»

فناپ‌تک (پرداخت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند) اولین شرکت تولیدکننده پایانه فروش (POS) در ایران است. این شرکت از سال 1394 باهدف کارآفرینی در خرمشهر اولین محصول تولیدی خود (برند کسلز) را به بازار عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی فناپ‌تک، هم‌اکنون با مأموریت ارائه محصولات و راهکارهای نوآورانه مبتنی بر تجهیزات سخت‌افزاری در جهت توسعه زندگی هوشمند در زمینهٔ طراحی و تولید سخت‌افزار/راهکارهای بانکی و پرداختی، تولید قطعات یدکی دستگاه‌های کارت‌خوان، تعمیر و نوسازی کارت‌خوان‎‌های بانکی، تولید رول کاغذ حرارتی فعالیت دارد، به‌تازگی نیز حوزه کاری خود را به تولید باتری و UPS گسترش داده است.

در شرایطی که به دلیل تحریم و مشکلات انتقال ارز، واردات این محصول به‌راحتی صورت نمی‎گیرد و بسیاری از واردکنندگان امکان پشتیبانی، نوسازی و بهسازی محصولات موجود در بازار خود را ندارند، فناپ‎تک با تمرکز بر موضوع بهسازی و نوسازی کارت‌خوان‌‎های کسلز موجود در بازار، بخشی عمده‌ای از فعالیت خود در بخش خدمات پس از فروش را به این امر تخصیص داده است. فناپ‌تک تلاش می‌کند در ایام سخت تحریم همراه شرکت‏‌های پرداخت باشد.

منصوره حسینی، مدیر تعمیرات و خدمات پس از فروش شرکت فناپ‌تک بابیان اینکه بالغ‌بر 7 میلیون دستگاه کارت‌خوان با هزینه حدودی هرکدام 120 دلار در کشور فعال است، گفت: « نوسازی و بهسازی دستگاه‌های کارت‌خوان و برگشت آن به چرخه پرداخت در کاهش بهای تمام‌شده و افزایش سودآوری شرکت‌های PSP نقش موثری دارد.»

مدیر تعمیرات و خدمات پس از فروش شرکت فناپ‌تک افزود: «نوسانات نرخ ارز و گران شدن بهای پایانه‌های پرداخت سبب سخت شدن شرایط جهت خرید دستگاه جدید برای شرکت‌های PSP شده است، لذا مجموعه فناپ‌تک با سرمایه‌گذاری در حوزه تعمیرات و با تأمین قالب قطعات یدکی و سایر تجهیزات امکان تعمیر دستگاه‌های کسلز را در سطح کلان فراهم کرده است. ره‌آورد این سرمایه‌گذاری ارائه خدمات مستمر و بدون وقفه به مشتریان، در زمان اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های مرتبط با آن بوده است.»

او تأکید کرد که یکی از دیگر مشکلات موجود در بازار، فروش کارت‌خوان‌های بدون پشتوانه، قاچاق و بالأخص بدون زنجیره خدمات پس از فروش است که شرکت فناپ‌تک با برنامه‌ریزی‌های مناسب توانسته است با ایجاد یک زنجیره تأمین قوی و ارائه خدمات پس از فروش، مشکلات مربوط به پشتیبانی و تعمیرات را مرتفع کرده و در اوج تحریم‌ها همراه و همگام با مشتریان خود در بازار فعالیت داشته باشد.

مجموعه فناپ‌تک در راستای همراهی با مشتریان خود در حوزه پرداخت اقدام به ارائه مدل‌های مختلف خدمت در بخش تعمیرات، مطابق با نیاز مشتری اعم از بیمه دستگاه، Refurbish ، تأمین قطعات و تجهیزات جانبی برای انواع مدل‌های v3 و v5 برند کسلز نموده است. همچنین با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز تعمیرات و پشتیبانی توانایی تعمیر تخصصی سخت‌افزاری پایانه‌های فروش برند کسلز موجود در بازار ایران را فراهم کرده است.

به گفته حسینی این شرکت از ابتدای سال 99 تاکنون بالغ‌بر 100,000 دستگاه را بازسازی و نوسازی کرده و به چرخه پرداخت بازگردانده است و تخمین می‌زند که ظرفیت تعمیرات روزانه در سال 1400 به 1500 دستگاه بالغ شود که قابلیت افزایش تا 2500 دستگاه را نیز داراست.

منبع روابط عمومی فناپ‌تک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.