راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رایان پارسی پلتفرم ارائه خدمات مالی و مالیاتی را برای وکلا فراهم کرد

رایان پارسی پلتفرم ارائه خدمات مالی و مالیاتی مورد تأیید سازمان امور مالیاتی کشور را برای وکلای کل کشور فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت اندیشه هوشمند رایان پارسی، بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم که به‌تازگی پس از تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی به سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ‌شده است تمامی صنوف خدماتی و غیر خدماتی فعال در کشور موظف‌اند در ازای ارائه خدمات یا فروش کالا، صورت‌حساب صادر کنند و این صورت‌حساب نیز باید در قالب تعریف‌شده از سوی سازمان امور مالیاتی صادر شود تا مورد تائید این سازمان قرار گیرد.

طبق ماده 103 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 94 تمامی وکلا موظف‌اند درآمدهای خود را با نصب صندوق فروشگاهی و در قالب صورت‌حساب مورد تائید سازمان امور مالیاتی اظهار کنند. بر اساس همین تکلیف قانونی در سال جاری طبق بند (ز) قانون بودجه سال 99 «کلیه اشخاص شاغل در کسب‌وکارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده طبق قانون مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی خواهند بود.»

همان‌گونه که از متن تکالیف قانونی برمی‌آید، وکلای کشور باید به ابزار پذیرشی مجهز شوند که امکان ثبت درآمدهای آنان را به‌گونه‌ای داشته باشد که صورت‌حساب مورد تائید سازمان امور مالیاتی را نیز داشته باشد. اولین ابزاری که برای اجرای این تکلیف قانونی موردنظر قرار گرفت، دستگاه‌های «کارت‌خوان» بود اما محدودیت‌های تجاری و بانکی، قیمت نسبتاً بالای این ابزار و … به یکی از چالش‌های پیاده‌سازی کامل این تکلیف قانونی تبدیل‌شده است. در چنین شرایطی انتظار می‌رفت شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیکی، راهکارهایی برای کاهش موانع پیش پای وکلا و سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

بر اساس همین نیاز نیز رایان پارسی کار بر روی روش‌ها و ابزارهایی که بتوانند از یک‌سو الزامات قانونی موردنظر سازمان امور مالیاتی و از سوی دیگر دغدغه‌های وکلای کشور را نیز برطرف کند، در دستور کار قرارداد و نهایتاً موفق شد با طراحی پلتفرم جامع امکان مناسبی برای وکلا فراهم آورد که با استفاده از این پلتفرم بدون نیاز به تهیه دستگاه کارت‌خوان، صورت‌حساب‌های موردنظر سازمان‌ امور مالیاتی را صادر کنند.

سازمان امور مالیاتی هم پس از بررسی امکانات، امنیت و قابلیت‌های کاربردی این پلتفرم، آن را تائید کرد تا به‌این‌ترتیب پلتفرم طراحی و آماده‌شده توسط رایان پارسی به‌عنوان اولین و تنها پلتفرم پرداخت الکترونیکی با امکان صدور صورت‌حساب مالیاتی بدون نیاز به کارت‌خوان فیزیکی و … آماده استفاده وکلای کشورمان باشد.

وکلا می‌توانند با استفاده از این پلتفرم ضمن برخورداری از تمام امکانات پرداخت الکترونیکی بر روی گوشی تلفن همراه خود یا رایانه‌های شخصی، تبادلات مالی با موکلان خو را نیز به‌راحتی انجام دهند و درعین‌حال صورت‌حساب‌های موردنیاز و تائید سازمان امور مالیاتی را صادر کنند. این پلتفرم علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت موردنظر سازمان امور مالیاتی و ایجاد بستری آسان و کاربردی برای وکلا، تأثیر فراوانی در جلوگیری از خروج ارز از کشور برای تأمین دستگاه‌های کارت‌خوان، واردات کاغذ رول و … خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.