راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ویزا از خرید ۵.۳ میلیارد دلاری پلید منصرف شد

بر اساس گزارش مجله وال‌استریت ژورنال، پس از آنکه وزارت دادگستری ایالات‌متحده بر اساس قانون ضدانحصار نسبت به ادغام استارت‌آپ پلید در شرکت ویزا اعتراض کرد، ویزا در نهایت مجبور شد از این اقدام صرف‌نظر کند. ویزا در نظر داشت 5.3 میلیارد دلار برای خرید پلید هزینه کند.

وزارت دادگستری اعلام کرده بود این ادغام ویزا را در موقعیت انحصاری در بازار کارت‌های دبیت آنلاین قرار می‌دهد و قوانین ضدانحصار را نقض می‌کند. وال‌استریت ژورنال در این باره نوشته است که پلید یک استارت‌آپ نوپا و در عین حال یک تهدید برای ویزا محسوب می‌شد و ادغام این دو شرکت با یکدیگر منجر به افزایش قیمت‌ها، نوآوری کمتر و ایجاد موانع ورود بیشتر بر سر راه خدمات کارت دبیت آنلاین می‌شد.

آل کلی (Al Kelly) مدیرعامل ویزا در بیانیه‌ای که روز دوشنبه 12 ژوئن منتشر شد، اظهار داشت: «ما اطمینان داریم که در دادگاه پیروز خواهیم شد چرا که ویژگی‌های پلید مکمل خدمات ویزا است و رقیب ما به حساب نمی‌آید. با این حال از زمانی که قصد خود را برای خرید پلید عنوان کرده‌ایم، یک سال تمام گذشته است و رسیدگی و حل مسائل حقوقی پیچیده احتمالاً زمان بیشتری از ما خواهد گرفت.» ژانویه سال گذشته میلادی بود که ویزا برای اولین بار اعلام کرد قصد خریداری پلید را دارد.

شایان ذکر است کاربران با استفاده از استارت‌آپ پلید می‌توانند اطلاعات بانکی خود را با اپلیکیشن‌هایی نظیر «چایم» و «ونمو» به اشتراک بگذارند. برای مثال یک کاربر می‌تواند در ونمو ثبت‌نام کند و از پلید برای مرتبط کردن خودکار حساب بانکی‌اش کمک بگیرد. در واقع این سرویس در نهایت به کاربران این اجازه را می‌دهد که کارت‌های اعتباری را دور زده و به‌طور مستقیم پول را از حساب‌های بانکی خود به انواع دیگر سرویس‌ها منتقل کنند. این شرکت در حال حاضر با 15 هزار بانک در کانادا و آمریکا همکاری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.