راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه به‌صورت غیرحضوری در سامانه ثنا قوه قضاییه ثبت‌نام کنیم؟

قوه قضاییه برای دریافت ابلاغیه‌ها، با هدف حفظ حریم شخصی افراد و صرفه‌جویی در زمان، در سال ۹۵ سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را راه‌اندازی کرد.از طریق این سامانه تمامی ابلاغیه‌ها به‌حساب کاربری شخص ارسال‌شده و از طریق پیامک به فرد اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش راه پرداخت، تا چندی پیش برای ثبت‌نام کامل در سامانه ثنا لازم بود تا به دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه کرد اما از طریق سرویس احراز هویت یوآیدی می‌توان مراحل تکمیلی ثبت‌نام را در این سامانه به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام داد.

سرویس یوآیدی برای احراز هویت دیجیتال و غیرحضوری کاربران، از دو الگوریتم هوش مصنوعی تشخیص زنده‌بودن تصویر (Liveness Detection) و تطابق چهره (Face Verification) استفاده می‌کند. به این صورت که کاربر وارد مرحله احراز هویت می‌شود ابتدا یک ویدیوی سلفی ۱۵ ثانیه‌ای از چهره خود ضبط می‌کند و الگوریتم تشخیص زنده‌بودن تصویر، بررسی می‌کند که این کاربر در لحظه ضبط ویدیوی سلفی، حضورداشته باشد و شخص دیگری از عکس یا فیلم کاربر ویدیو ضبط نکرده باشد. در این مطلب مراحل کامل ثبت‌نام در سامانه ثنا قوه قضاییه توضیح داده می‌شود.

پس از ورود به سایت سامانه ثنا و انتخاب گزینه اشخاص حقیقی، در بخش موردنیاز باید اطلاعات شخصی کاربر وارد شود.

برای دریافت حساب کاربری، توافقنامه‌ای برای کاربر نمایش داده می‌شود که پس از تأیید آن به بخش جدیدی ورود می‌کند. در این بخش باید اطلاعات هویتی کاربر مطابق اطلاعات شناسنامه ثبت شود.

در مرحله جدید نیز کاربر باید اطلاعات تماس خود را وارد کند.

پس از ثبت اطلاعات موردنظر، نیاز به واردکردن اطلاعات مربوط به محل سکونت و آدرس کامل کاربر است.

کاربر در مرحله آخر ثبت‌نام سامانه ثنا، باید اطلاعات تکمیلی خود را وارد کند و پس از ثبت اطلاعات اولیه،‌ برای انجام مراحل احراز هویت، کاربر وارد صفحه‌ای جدید می‌شود. فرد در منوی اول گزینه شرکت یوآیدی را انتخاب کرده و سپس مراحل مربوط به پرداخت را باید انجام دهد.

کاربر بعد از انجام مراحل مربوط به پرداخت، مجدداً به صفحه قبلی بازمی‌گردد و باید گزینه شروع احراز هویت غیرحضوری را انتخاب کند تا وارد صفحه مربوط به احراز هویت یوآیدی شود.

پس از شروع فرآیند احراز هویت، فرد باید از امضای خود روی یک برگه سفید عکس‌برداری کند. سپس طبق راهنما کاربر باید تصویر خود را در کادر موردنظر قرار دهد تا یک ویدیو سلفی ۱۵ ثانیه‌ای گرفته شود.

با انجام مراحل فوق،‌ اگر موارد صحیح باشد، پیام تأیید نمایش داده می‌شود و پس از اتمام مراحل، پیامکی که حاوی رمز شخصی سامانه ثنا است به شماره ثبت‌شده کاربر ارسال می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.