راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت‌های بلیط 9 شهر بزرگ یکسان می‌شوند

بنابر توافق بانک شهر و دبیرخانه شورای عالی کلان‌شهرها کارت ‌بلیط‌های محلی 9 کلان‌شهر در قالب کارت شهروند تجمیع می‌شود.

مرتضی خامی، رئیس هیات مدیره بانک شهر، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شهرداری‌های کلان‌شهرها مصوب کردند مستقل از کارت‌بلیط‌های محلی خودشان، بانک شهر کارتی را صادر کند که به شکل ملی در تمام شهرها پذیرفته شود.

مرتضی خامی افزود: این تجمیع در دبیرخانه شورای کلان‌شهرها الزامی شده و بنابر دستور شهرداری‌ها به بانک شهر، این محصول تولید شده که پس از آماده‌سازی مقدمات در اختیار آنها قرار می‌گیرد که شروع این کار می‌تواند از شیراز باشد.

.

این کارت فقط یک کارت بلیط نیست

وی ادامه داد: این کارت علاوه بر آن که یک کارت بانکی معمولی است که در فضای پذیرندگی شتاب و شاپرک کار می‌کند دارای ابزارهای پرداخت آفلاین یا برون خط نیز هست که همین قابلیت آن را به کیف پول الکترونیکی در فضای پرداخت خرد تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها فضاهای پرداخت خرد شهری متعددی دارند که حوزه حمل و نقل از تاکسی، مترو و اتوبوس تا فضاهای کیوسکی، فضاهای خدمات اجتماعی، خدمات پارک و پارکینگ، حوزه فرهنگی و مراکز خرید و… را شامل شده و کارت شهروند در آن قابلیت کار دارد.

وی همچنین عنوان کرد: کارت شهروندی کیف پولی است که به عنوان یک حساب بانکی مجموعه‌ای از سرویس‌ها، ارزش افزوده و خدمات بانکی به آن تعلق می‌گیرد. کارت شهروند نوعی کیف پول الکترونیک بوده و در دنیا مرسوم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.