راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا ایلان ماسک به دنبال تبدیل دارایی خود به بیت‌کوین است؟

در پی تصمیم مسئولان S&P مبنی‌بر ورود تسلا به جمع 500 شرکت برتر بورس آمریکا (S&P 500)، قیمت سهام این شرکت رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. قیمت بیت‌کوین پس از عبور از مرز روانی 20 هزار دلار و به دنبال افزایش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران کلان به این رمز ارز، روز یکشنبه به عدد 24.299 دلار نیز رسید

سجاد رفیع – مترجم / ایلان ماسک روز یکشنبه و در یک گفت‌وگوی توییتری با یکی از حامیان سرسخت ارزهای دیجیتال، سؤالی را در مورد امکان تبدیل مبالغ هنگفت مندرج در ترازنامه شرکت تسلا به بیت‌کوین مطرح کرد. مایکل سیلور مدیرعامل شرکت مایکرو استراتژی در توییتی به مالک شرکت تسلا، پیشنهاد تبدیل دارایی‌های او به رمزارز بیت‌کوین را مطرح کرد.

به گزارش رویترز، سیلور در این توییت نوشت: «چنانچه تمایل به افزایش ارزش سهم 100 میلیارد دلاری خود در شرکت تسلا را داری، مبالغ مندرج در ترازنامه شرکت را به بیت‌کوین تبدیل کن. سایر شرکت‌های حاضر در S&P 500 از تو الگوبرداری خواهند کرد و به زودی ارزش دارایی‌ات به 1 تریلیون دلار خواهد رسید.»

ماسک در واکنش به توییت سیلور نوشت: «آیا چنین تراکنش بزرگی امکان‌پذیر است؟»

سیلور در پاسخ به این سؤال گفت: «بله. من طی ماه‌های گذشته بالغ‌بر 1.3 میلیارد دلار بیت‌کوین خریده‌ام و خوشحال می‌شوم شیوه کار خود را در خارج از فضای مجازی با تو در میان بگذارم.»

مدیرعامل شرکت مایکرو استراتژی در پیامی به خبرگزاری رویترز نوشت: «توسعه پولی (monetary expansion) بی‌سابقه در سال جاری، حفظ و افزایش ارزش سهام را تبدیل به چالشی بسیار مهم برای مدیران شرکت‌ها کرده است. بیت‌کوین بهترین راه‌حل افراد، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها برای مسئله ذخیره ارزش است.»

روز جمعه و در پی تصمیم مسئولان S&P مبنی‌بر ورود تسلا به جمع 500 شرکت برتر بورس آمریکا (S&P 500)، قیمت سهام این شرکت رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. قیمت بیت‌کوین پس از عبور از مرز روانی 20 هزار دلار و به دنبال افزایش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران کلان به این رمز ارز، روز یکشنبه به عدد 24.299 دلار نیز رسید.

منبع رویترز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.