راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقدامات گسترده تاپ در توسعه پرداخت بدون کارت در تاکسی‌های تهران و مراکز فروشگاهی

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) برای توسعه سرویس پرداخت بدون کارت در کشور اعلام آمادگی کرد. احمد جعفری، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با اعلام این خبر گفت: «در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین‌شده این شرکت در حوزه ارائه سرویس خدمات پرداخت مبتنی بر QR ، این شرکت تاکنون موفق شده بسیاری از پذیرندگان را به شبکه پذیرندگی خود با قابلیت پرداخت با کدپرداز اضافه کند.»

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، جعفری گفت: «باتوجه‌به نیاز روز جامعه و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این شرکت جهت توسعه و تجهیز بستر کدپرداز (QR) برای صنوف مختلف از جمله نانوایی‌ها، رستوران‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های قبوض و خدماتی، حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری، جایگاه سوخت و … آمادگی خود را اعلام می‌دارد.»

او افزود: «پیرو همکاری نزدیک‌بین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و شهرداری تهران هم‌اکنون 10 پایانه اصلی تاکسیرانی در پایتخت نظیر پارک‌سوار آزادی، میدان صنعت، فلکه دوم صادقیه، متروی ارم سبز و … به سیستم پرداخت از طریق QR مجهز شده‌اند که این روند رو به افزایش است. همچنین ناوگان تاکسیرانی و آژانس‌های کرایه استان‌های خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، ایلام، زنجان، کهگیلویه، سیستان و بلوچستان به این سرویس مجهز شده است.»

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت‌های بدون کارت را نیز در شرایط فعلی مهم دانست و گفت: «این شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را دراین‌خصوص انجام داده و در دست اقدام دارد. راه‌اندازی پرداخت مبتنی بر QR در حال حاضر در استان‌های مختلف از طریق 50 نمایندگی فعال این شرکت امکان‌پذیر است.»

جعفری در پایان در مورد آینده شیوه پرداخت‌های غیر تماسی گفت: «تکنولوژی، به‌خصوص در عرصه فناوری اطلاعات و سیستم‌های پرداخت به‌سرعت در حال پیشرفت است و این مسیر منتظر ما نخواهد ماند که ما خود را با آن تطبیق دهیم، بدین لحاظ شرکت‌های فعال در این حوزه می‌بایست با این مسیر و همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا حرکت کنند و خود را ارتقا دهند. باتوجه‌به ضریب نفوذ بسیار بالای تلفن همراه هوشمند و ابزارهای مرتبط با آن (Gadget) این مسئله بسیار حائز اهمیت است که راهکارهای مبتنی بر تلفن همراه ارائه شود.»

هم‌وطنان برای استفاده از خدمات کدپرداز می‌توانند نسبت به نصب اپلیکیشن تاپ از طریق وب‌سایت www.top.ir یا با ارسال عدد 1 به 300071 اقدام کرده و سپس با مراجعه به منوی کدپرداز نسبت به انجام پرداخت‌های موردنیاز خود به‌سهولت و امنیت کامل اقدام کنند. مرکز ارتباط با مشتریان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با شماره 2318 به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی سؤالات مشتریان و متقاضیان برای استفاده از این سرویس نوین است.

گفتنی است که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ابتدای اسفندماه سال 98 سرویس پرداخت مبتنی بر QR را با نام کدپرداز رونمایی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.