راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد «مسیر درستِ کارآفرین شدن» توسط شتابدهنده دیموند برگزار می‌شود

شتابدهنده دیموند رویداد «مسیر درست کارآفرین شدن» را به مناسبت هفته کارآفرینی، 6آذرماه 1399 ساعت 10الی 12 از طریق پلتفرم ایسمینار برگزار خواهد کرد.

شتابدهنده دیموند، در سال ١٣٩٣با هدف کمک به رشد کسب‌وکارهای نوپا، فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت اصلی دیموند ارائه خدمات شامل آموزش، فضای کار اشتراکی، منتورشیپ، خدمات زیرساختی و ایجاد فضای رشد تیم‌های نوپا در دوره ٩ماهه شتابدهی و پیش‌شتابدهی است.

به گزارش روابط عمومی دیموند، هدف دیموند کمک به رشد و پیشرفت کارآفرینان، توسعه‌دهندگان وب و موبایل و طراحان است که می‌خواهند در دنیای اطراف خود تغییری ایجاد کنند، کسب‌وکاری در سطح جهانی خلق کرده و دنیای بهتری بسازند.. تاکنون بیش از 4000استارت‌آپ و ایده‌پرداز به دیموند مراجعه کرده و از این بین بیش از 360تیم استارت‌آپی از خدمات دیموند استفاده کرده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاری دیموند بر روی بیش از 37تیم استارت‌آپی منجر به شکل‌گیری شرکت‌های بزرگی نظیر اوبار، آچاره، تگموند، آقا اجازه و … شده است.

دیموندلب دپارتمان آموزش‌ شتاب‌دهنده‌ی دیموند، پس از 5 سال حضور مستمر در فضای کارآفرینی کشور و با توجه به نیازهای شناسایی شده از سوی شرکت‌کنندگان دوره‌ها و استارت‌آپ‌ها، مهم‌ترین نیازهای فعلی اکوسیستم کارآفرینی کشور را مشخص کرد و موضوع آموزش‌های خود قرار داد.

از سوی دیگر، تعامل شتاب‌دهنده دیموند با بیش از 200 شرکت و سرمایه‌گذار نشان داد که بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر تمایل به حل چالش‌های خود از طریق همکاری اثر بخش با استارت‌آپ‌ها و یا سرمایه گذاری روی آن‌ها دارند. شتاب‌دهنده دیموند، با شناسایی دقیق این چالش‌ها و پس از بررسی‌های فراوان با تدوین مدل آموزشی کاملاً هدفمند و با الگو برداری از نمونه‌های موفق خارجی، برای اولین بار در کشور اقدام به ارائه راه حل در قالب پلتفرم آموزشی DMOND Lab کرده است.


رویداد مسیر درست کارآفرین شدن به مناسبت هفته کارآفرینی


شاید همواره یکی از مهم‌ترین سوالات علاقه‌مندان به کارآفرینی این پرسش بوده است که از کدام موسسه یا نهاد آموزش‌های استاندارد و منظم کارآفرینی را دریافت کنم؟ متولی آموزش کارآفرینی کشور کیست؟ برای دریافت آموزش‌های درست و استاندارد به نهادهای دولتی مراجعه کنیم؟! مراکز رشد؟ شتابدهنده‌ها یا …؟

دلیل این همه تفاوت در استانداردها و مسیرهای پیشنهادی آموزش کارآفرینی چیست؟ هر کدام از مجموعه‌های ذکر شده فوق در چه مرحله‌ای و چطور به رشد اکوسیستم کارآفرینی کشور کمک می‌کنند و رسالت هریک از آن‌ها دقیقا چیست؟

آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده‌ترین فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها تبدیل شده است و از طرفی؛ بسیاری از مراکز آموزشی از جمله نهادهای آموزش عالی در ایران دوره‌های آموزشی بسیاری در جهت توسعه کارآفرینی برای دانشجویان برگزار کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد متاسفانه نتایج این دوره‌ها با انتظارات ذینفعان همخوانی لازم را نداشته است!؟

از سوی دیگر مؤسسات آموزشی جهت بهبود وضعیت آموزش‌های ارائه شده نیازمند شناسایی موانع و چالش‌های پیش روی آموزش کارآفرینی هستند و از آنجایی که هیچ مرجع معتبر، استاندارد و با سابقه‌ای در زمینه آموزش کارآفرینی، به ویژه آموزش راه‌اندازی استارتاپ در کشور وجود ندارد، ما وظیفه خود دانستیم که با برگزاری این پنل گامی در راستای بهبود فرآیندهای آموزش کارآفرینی ایران عزیز برداریم.

شتابدهنده دیموند پس از بررسی‌های فراوان قصد دارد به مناسبت هفته کارآفرینی پنلی را با حضور نمایندگانی از سیاست‌گذاران کارآفرینی، کارآفرینان، فضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد و شتابدهنده‌ها به صورت آنلاین برگزار کند تا هر نماینده از دید خود به بررسی این چالش‌ها بپردازد و راه‌حلی برای آن‌ها ارائه دهد و مسیر درست آموزش کارآفرینی و را‌ه‌اندازی کسب و کار از دید خود را به علاقه‎مندان نشان دهد.

از سوی دیگر قطعا در مدل‌های آموزشی هر یک از نهادهای فوق، نقاط قوتی وجود دارد که اشتراک گذاری این نقطه نظرات می‌تواند کمک بزرگی به بهبود فرآیند آموزش در نهادهای دیگر کند.

سرفصل‌های وبینار:

شرکت‌کنندگان در این پنل با دغدغه‌ها و تجربیات کارآفرینی بزرگترین کارآفرینان ایران(نظیر آقای فخاریان بنیانگذار بزرگترین بستر تبلیغات آنلاین کشور) آشنا خواهند شد. شاهد به چالش کشیدن روش‌ها، سیاست‌ها، نقاط ضعف و قوت هر یک از نهادهای فعال در حوزه آموزش کارآفرینی خواهند بود! افراد در صورتی که مدیر یا کارشناس یکی از نهادهای متولی امر آموزش کارآفرینی در سطح کشور هستند، با نظرات و استراتژی‌های نهادهای مشابه خود در سطح کشور آشنا خواهند شد.

پنلیست‌های رویداد:

نماینده کارآفرینان: پیمان فخاریان، مدیرعامل یکتانت(بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین ایران)

پیمان متولد ۱۳۷۲ در اصفهان است. سال۹۰ برای تحصیل به تهران آمده و در دانشگاه صنعتی شریف در رشته کامپیوتر تحصیل کرده است. در دوران ارشد هم در همین دانشگاه هوش مصنوعی خوانده است. سال ۹۵ با علیرضا ناظم زاده آشنا شده و یکتانت را آغاز کرده‌اند. او نماینده خوبی ازیک کارآفرین جوان ایرانی است که با همت و تلاش به دنبال رفع موانع موجود توانسته است پایه گذار بزرگ ترین پلتفرم تبلیغات آنلاین کشور شده و ارزش آفرینی کند.

او در این پنل نماینده کسانی است که خود را کارآفرین و ارزش آفرین می‌دانند و به دنبال یافتن سوالات خود در زمینه شروع و نحوه دریافت آموزش‌های صحیح کسب‌وکار هستند!

نماینده سیاستگذاران: مریم ملونی، مدیر نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

خانم دکتر مریم ملونی،پیش ازاین مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری استان همدان،معاون پشتیبانی و معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری استان همدان،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای همدان و رییس مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بوده است. ایشان اکنون در معاونت علمی ریاست جمهوری مدیریت نوآوری و کسب و کار را برعهده داشته و تجربیات خوبی در زمینه روش‌های آموزش کارآفرینی دارند.

نماینده مراکز رشد: حامد مقتدری، رئیس مرکز رشد دانشگاه الزهرا

حامد مقتدری در حال حاضر ریاست مرکز رشد دانشگاه الزهرا را بر عهده دارند، ایشان دکتری مکانیک داشته و از سال 95 تا کنون مسئولیت مرکز رشد این دانشگاه را تقبل کرده اند. تجربه ایشان در کمک به رشد هسته‌های کارآفرینی مستقر در این مرکز رشد، قطعا ارزشمند و شنیدنی خواهد بود.

نماینده شتابدهنده‌ها: امین ربانیان، مدیر دپارتمان آموزش شتابدهنده دیموند و مدیرعامل دیموندلب

ربانیان در گذشته مدیر دفتر اصفهان شتابدهنده دیموند و در حال حاضر مدیر دپارتمان آموزش این شتابدهنده هستند. او چند سالی هست که به صورت تخصصی به فضای آموزش کارآفرینی علاقه داشته و در حال بررسی بهترین پاسخ به چالش‌های کارآفرینان به خصوص در زمینه آموزش است.

نماینده فضاهای کاراشتراکی: محمد کرمانی، مدیر فضای کار اشتراکی آبی سفید اصفهان

یکی از مراکزی که که امروزه مورد استقبال جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی یا فریلنسری است، فضاهای کار اشتراکی است. به همین دلیل معمولا در این فضاها نیز دوره‌های خوبی برای آموزش و رشد علاقه‌مندان برگزار می‌شود. محمد مدیر یکی از بهترین کوورک‌های کشور است که چندین سال تجربه فعالیت در فضای کارآفرینی کشور، دید خوبی به او در بررسی چالش‌های موجود به ویژه در زمینه آموزش داده است.

مدیر پنل: آرش سروری، مجری صدا سیما و برنامه ساز فناورانه

امروزه کمتر کسی در اکوسیستم کارآفرینی کشور سروری را نمیشناسد. تلاش‌های ایشان در زمینه آگاهی بخشی و فعالیت رسانه ای در اکوسیستم کارآفرینی کشور بر کسی پوشیده نیست. در روز رویداد ایشان مسئولیت جهت دهی به بحث پنل و ایجاد چالش بین صحبت پنلیست‌ها را خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.