راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جایگزینی خدمات بانکداری دیجیتال با نرخ سود بالاتر در جذب مشتری

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به جایگزین شدن خدمات بانکداری دیجیتال با نرخ سود بالاتر برای جذب مشتری گفت: «مساله تحول دیجیتال یک بحث مهم است که باعث تغییر فرایندها، نگرش‌ها و عملیات‌های اجرایی در سیستم بانکی می‌شود.»

به گزارش اگزیم نیوز، علی صالح آبادی با اشاره به اهمیت موضوع تحول دیجیتال با بیان اینکه تحول دیجیتال صرفا فناوری اطلاعات محور کردن کارها و مکانیزه کردن امور نیست، اظهار داشت:«تحول دیجیتال، تغییر در فرآیندهای سازمانی است. در صورتی که ما یک فرایند سنتی را که مدت طولانی انجام می‌دهیم به یک فعالیت مکانیزه تبدیل کنیم، کار بزرگی نکرده‌‎ایم؛ باید فرایندها به گونه‌ای طراحی شود که سهولت در دسترسی و سرعت در انجام کار و رضایت مشتری را به دنبال داشته باشد.»

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ادامه داد: «اعتقاد دارم لازم است تا قبل از اینکه امور و فرآیندها در سیستم بانکی فناوری محور شود، فرایندها اصلاح شود تا مشتری احساس رضایت بیشتری از دریافت خدمات و سرویس‌ها داشته باشد. تحول دیجیتال باید تحولی را ایجاد کند که ضمن اینکه کارها مکانیزه می‌شود، رضایت مشتری در اولویت قرار ‌گیرد. این موضوع بسیار مهم است و نباید در سیستم بانکی صرفا به مکانیزه‌سازی و الکترونیکی کردن خدمات و فرایندها اکتفا کرد.»

صالح آبادی افزود: «بسیاری از فرایندهای امروزی سیستم بانکی باید بار دیگر مورد بازبینی قرار گیرد تا با انجام اقدامات لازم در راستای بازمهندسی رضایت بالاتر مشتریان را در دستور کار قرار دهیم که یک محور کلیدی در سیستم بانکی به شمار می‌رود و حرکت در این مسیر اجتناب ناپذیر است.»

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در خصوص نقش بانکداری باز در تحول دیجیتال، گفت: «یکی از موضوعاتی که در زمینه تحقق بانکداری دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد، بحث بانکداری باز به عنوان یک موضوع جدید است که صرفا تغییر دیجیتال نیست و تغییر فرایند نیز محسوب می‌شود.»

او ادامه داد: «بانکداری باز یکی از مصداق‌های تحول دیجیتال در سیستم بانکی محسوب می‌شود که بر اساس آن یکی از شرکت‌هایی که قصد دارند از بانک سرویس دریافت کنند، به‌جای مراجعه به یکی از شعب بانک با استفاده از بستر بانکداری باز مانند یک شعبه بانک عمل می‌کنند و کارمندان و مدیران شرکت می‌توانند در محیط شرکت با بانک به‌صورت کاملاً ایمن ارتباط داشته باشند و می‌توانند تمام فرایندهای بانکی خود را به‌سادگی انجام دهند و اسناد حسابداری بانکی را در سیستم حسابداری شرکت در اختیار داشته باشند که براین‌اساس فرایند در راستای تسهیل‌گری تغییر می‌کند و سیستم‌های حسابداری و مالی شرکت و فرایندهای شرکت با سیستم بانکی همگرا می‌شود که در نهایت سهولت در امور را به دنبال دارد و مشتری را نیز به یک مشتری پایدار تبدیل می‌کند.»

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به رقابت بانک‌ها با یکدیگر تصریح کرد: «متأسفانه یکی از رقابت‌هایی که بانک‌ها در طول سال‌های اخیر برای جذب تعداد بیشتر مشتری داشتند، بحث نرخ سود سپرده‌ها بود که برخی بانک‌ها نرخ سود بالاتری ارائه می‌کردند تا بتوانند مشتری بیشتری را جذب کنند. با تحول دیجیتال بانک‌هایی در جذب بیشتر مشتری و سودآوری پیشرو خواهند بود که به سمت بانکداری دیجیتال و پیاده‌سازی فرایندهای دیجیتالی حرکت کرده باشند؛ در حقیقت، این بانک‌ها در جذب مشتری نسبت به بانک‌های دارای نرخ سود بالا عملکرد بهتری خواهند داشت چرا که جذابیت دریافت خدمات ساده و سریع نسبت به چند درصد نرخ سود بالاتر برای مشتریان در آینده بیشتر خواهد بود.»

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پایان تأکید کرد: «آینده رقابت در سیستم بانکی بر اساس محور نرخ سود بانکی نخواهد بود بلکه خدمات و سرویس‌های مبتنی بر بانکداری دیجیتال عامل رقابت و جذب بیشتر مشتری در شبکه بانکی خواهد بود.»

منبع اگزیم نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.