راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رمزارزها، فرصت طلایی دولتمردان

قاسم عباسی، کارشناس بین‌المللی حوزه رمزارزها / صنعت استخراج رمزارز و تبادلات آن به حساس‌ترین نقطه عطف خود رسیده است. رشد و جهش کم‌سابقه ارزهای دیجیتال به رهبری بیت‌کوین از یک ‌طرف و شکست ترامپ به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین مخالفان ارزهای دیجیتال از طرف دیگر، فرصت بی‌سابقه‌ای را برای صنعت رمزارز و فناوری بلاکچین فراهم آورده است.

شنیده‌ها حکایت از تعامل جدی بخش‌های خصوصی و دولتی اغلب کشورها برای استفاده حداکثری از فرصت و زمان باقی‌مانده برای استخراج و بهره‌گیری از بلوک‌های قابل‌استخراج است. از طرف دیگر به نظر می‌رسد گری گنسلر رئیس سابق کمیسیون معاملات کالا که طراح برنامه «بلاکچین کاتالیزوری برای تغییر» است، به‌عنوان ناظر بر معاملات وال‌استریت در تیم بایدن به کار گرفته خواهد شد و این یعنی گشتاور موتور رمزارزها و بلاکچین به‌زودی به حداکثر توان خود خواهد رسید. جهش بی‌سابقه‌ای که از اولین روز انتشار بیت‌کوین توسط ناکاموتو و آغاز عصر بلاکچین هرگز تجربه نشده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در نظام جدید پولی و اقتصاد نوین، رمزارزها به‌ویژه بیت‌کوین به‌عنوان واحد مشترک پشتوانه ارزهای داخلی کشورها محسوب خواهد شد و این یعنی ارزشی بیش از طلا و دیگر پشتوانه‌های سنتی ارز در اقتصاد. در این هنگامه فرصت بی‌بدیلی برای همکاری و بخش خصوصی و دولتی به وجود آمده است تا حداکثر بهره‌مندی از این بزنگاه تاریخی برای کشور به دست آورد.

امید است دولتمردان و بخش‌های دولتی با تشخیص و تمییز این فرصت تاریخی از طریق سازمان‌هایی که در جایگاه تنظیم‌گر مناسبات بخش خصوصی و دولتی فعال هستند نظیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور همگام و همراه با بخش خصوصی، چالش‌های موجود در این صنعت را مرتفع سازد. رفع موانعی نظیر اجرای مصوبه خوداظهاری دولت مربوط به دستگاه‌های استخراج که اجرای آن بیش از چهار ماه تاخیر داشته و درنتیجه آن بخش قابل‌توجهی از توان استخراج کشور غیرفعال شده از ملازمات این صنعت است همچنین تبیین سیاست تبادلات رمزارز و بازنگری در مسیر پر سنگلاخ اخذ مجوز النهایه مهندسی مجدد روی سیاست‌گذاری بر مبحث قیمت انرژی که از مزیت‌های رقابتی کشورمان در این حوزه است، نیز می‌بایست جزو رئوس تصمیم‌گیری‌های فوری باشد.

امید است هرچه سریع‌تر با اتحاد و همدلی مسیر جذب و ربایش این کالای بی‌نظیر و بی‌بدیل را به سمت کشورمان هموار سازند. انشالله.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.