راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در زمان مواجهه با خریدهای ناموفق کارتی باید چه کنیم؟

بروز مشکل در زمینه خرید با دستگاه‌های کارت‌خوان مشکلی نه چندان جدید است که به ویژه در ایامی خاص بیشتر نمود می‌یابد و مردم را با مشکلاتی روبرو می‌کند. در این گزارش به چگونگی رفع مغایرت خریدهای الکترونیک پرداخته شده است.

.

گام اول:  با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت مربوطه تماس بگیرید

طبق اعلام بانک مرکزی مردم در صورت بروز مشکل در زمینه خرید با دستگاه‌های کارت‌خوان، در گام اول باید موضوع را از شرکت ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک PSP که‌ شماره تماس آنها‌ در ذیل برگه رسید خریدار درج شده است، پی‌گیری کنند.

.

گام دوم: با مرکز عملیات شاپرک تماس بگیرید

اما در صورت عدم رفع مشکل، این دسته از افراد می‌توانند ضمن تماس با مرکز عملیات شاپرک به شماره 4-22926402 و ارائه اطلاعات لازم، نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنند.

.

شاپرک چیست؟

شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) ‌با توجه به لزوم ساماندهی پایانه‌های فروش الکترونیکی در نظام بانکی کشور، نظارت دقیق و همه‌جانبه بر عملیات بانکی انجام شده از طریق پایانه‌های فروش و حصول اطمینان از رعایت استانداردها و ضوابط، تطبیق عملیات پرداخت الکترونیکی با ضوابط مبارزه با پولشویی، کاربری بهینه سرمایه‌گذاریهای انجام شده، افزایش سطح پوشش پایانه‌های فروش به منظور تعمیق پرداخت‌های الکترونیکی، پرهیز از اقدامات بازارشکنانه و تقویت مشارکت واقعی بخش خصوصی در توسعه و راهبری شبک پرداخت کشور و در چارچوب مصوبه شورای پول و اعتبار ایجاد شد.

نظام پرداخت کارتی یکی از زیرساخت‌های مهم هر کشور برای انجام مبادلات خرد بین آحاد جامعه محسوب می‌شود، این شبکه که مبتنی بر کارت‌های پرداخت صادر شده برای اشخاص و کاربری آن در پایانه‌های الکترونیکی است، بخش بزرگی از پرداخت بابت مصرف خانوار در کشورهای توسعه یافته را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شاپرک با الگو برداری از عملکرد بهترین شبکه‌های پرداخت در سطح بین‌الملل و با هدف ساماندهی و نظارت بر شبکه پایانه‌های فروش الکترونیکی در سراسر کشور طراحی شده و پس از تایید چارچوب آن توسط شورای پول و اعتبار (اسفند 1389) مراحل اجرایی آن آغاز شد و در اردیبهشت 1391 به مرحله عملیاتی رسید و در نهایت مطابق با برنامه زمان‌بندی فشرده از پنجم دی ماه 1391 در کشور فعالیت می کند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.