راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی سامانه‌های یکپارچه بانکی (Core Banking) در نشریه بانکداری الکترونیک

براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری نشریه «بانکدای الکترونیک» مرکز فابا، سامانه‌های یکپارچه بانکی (Core Banking) موضوع تخصصی شماره آتی این نشریه خواهد بود که در اوایل اردیبهشت 1392 منتشر خواهد شد.

faba

به گزارش فابا در چهلمین شماره نشریه بانکداری الکترونیک، سامانه‌های یکپارچه بانکی از جهات گوناگون مورد بررسی تخصصی قرار خواهد گرفت و میزگردی نیز با حضور صاحبنظران این حوزه ترتیب خواهد یافت. مرکز فابا از آن روی تصمیم گرفت در شروع سال جدید به موضوع سامانه‌های یکپارچه بانکی بپردازد که علی‌رغم گذشت نزدیک به دو دهه از معرفی این مفهوم در کشور،‌ هنوز توافق نظری در مورد تعاریف، کارکردها و ساختار معماری آن در بین متخصصان این موضوع در کشور به‌وجود نیامده است. از طرف دیگر علاوه بر چالش‌های نظری و مفهومی، تلاش‌های عملی در میان بانک‌های کشور نیز دچار همین افتراق و تفاوت سطح است، به طوری که برخی از بانک‌ها، محصولات داخلی خود را تولید کرده و سامانه‌های بانکی خود را بر آن استوار کرده‌اند، اما برخی دیگر، هنوز در مراحل مطالعه تولید یا انتخاب نرم‌افزار هستند. اهمیت دیگر موضوع به الزامات برنامه پنجم توسعه برای استقرار سامانه‌های یکپارچه بانکی برمی‌گردد که همواره مورد تأکید وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز بوده است.

مدیران، کارشناسان و پژوهشگران ارجمند شبکه بانکی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند مقالات، یادداشت‌ها و دیدگاه‌های خود را در موضوع محوری اعلام شده ظرف مهلت تعیین شده به مرکز فابا ارسال نمایند. لازم به ذکر است مطالب ارسالی باید متناسب با صفحات نشریه (هر صفحه 800 کلمه) حداکثر در چهار صفحه تنظیم شوند و متن ورد (Word) مقالات، به همراه یک قطعه عکس از نویسنده و اطلاعات کافی برای مکاتبه با نویسنده، از طریق نشانی الکترونیک به مرکز فابا ارسال شود.

مهلت ارسال مقاله: سه‌شنبه 20 فروردین 1392

پست الکترونیک : Info@ebg.ir

آدرس اینترنتی مرکز فابا: www.ebg.ir

شماره تماس: 83 و 66499874

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.