راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناپ به‌عنوان شرکت پیشگام در حوزه «تولید و توسعه فناوری» و «ارتقا و توسعه سازمانی» توسط پارک علم و فناوری پردیس انتخاب شد

هجدمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس دوشنبه مورخ ۱۷ شهریورماه برگزار شد. در این مراسم رئیس پارک علم و فناوری پردیس اعلام کردند که سه هزار و ۵۶۲ شرکت دانش‌بنیان عضو این پارک هستند و در سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند با تولید محصولات خود مانع خروج ۸۸ میلیون دلار ارز از کشور شوند.

در این مراسم همچنین برترین شرکت‌‌های پارک فناوری پردیس هم معرفی شدند و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) به عنوان شرکت پیشگام در دو حوزه «تولید و توسعه فناوری» و «ارتقا و توسعه سازمانی» برگزیده شد.

این اجلاس از ۳ بخش «تقدیر از برترین شرکت‌های پارک فناوری پردیس»، «رونمایی از محصولات فناورانه برتر پارک» و «ارائه گزارش اقدامات یک‌ساله پارک» تشکیل شده بود. در ابتدای مراسم مهدی صفاری‌نیا، ریاست پارک فناوری پردیس، گزارشی از اقدامات یک‌ساله پارک ارائه داد و گفت: «سازمان پارک فناوری پردیس از ۲۱ هکتار امروز به ۱۴۵ هکتار توسعه یافته است. در این وسعت پردیس دانش، پردیس اقتصاد دیجیتال و پردیس خلاقیت و کارآفرینی فعال هستند. بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت عضو پارک علم و فناوری پردیس است. ۲ هزار و ۴۰۰ عضو حقوقی هم در شبکه فناوری و نوآوری ایران تحت پوشش پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.»

او ادامه داد: «در سال ۵۰ محصول تولید شده در پارک فناوری پردیس به ارزش ۲۷ میلیون یورو به 22 کشور صادر شده است. رشد ۳۷ درصدی منابع انسانی را طی یک سال در پارک تجربه کردیم. در سال ۹۸ همچنین شرکت‌ها ۸۸ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز داشتند. یعنی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین محصولاتی شده که قبلاً از خارج کشور وارد می‌شد.»

صفاری‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعامل دانشگاهیان با پارک اشاره کرد و گفت: «این همکاری‌‌ها در زمینه اشتراک‌گذاری امکانات، پروژه مشترک، جذب کارآموز و دانشجو و جذب استادهای دانشگاه در شرکت‌‌ها بود. بیش از ۱۶۲ مورد همکاری جدید بین دانشگاهیان و پارک شکل گرفته است. در مورد محصولات جدید هم ۱۱۹ عنوان محصول جدید یا بومی‌سازی شدند یا ارتقا یافتند.»

در ادامه مراسم سورنا ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه در یک سال باقی مانده از عمر دولت باید اقدامی در زمینه اقتصاد دانش بنیان صورت گیرد که دولت‌‎های آینده قادر به برگشت به عقب نباشند، گفت: «در مدت باقی مانده از دولت باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری را به عدد قابل قبولی برسانیم. در مدت فعالیت خود در معاونت علمی تلاش کرده‌ام تا فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور ایجاد کنم.

البته در این فرهنگ، آدم‌ها مهم هستند و باید به آموزش، پرورش، اعتقادات، پایداری و اعتماد به نفس نیروهای انسانی توجه شود. من امیدوار هستم تا پارک فناوری پردیس به جایگاه واقعی خود برسد. در جدیدترین رتبه‌بندی شهرهای نوآور، رتبه تهران از ۴۵ به ۴۳ ارتقا یافته است. تهران شهری است که باید با فناوری ساخته شود و در این رتبه جدید ایران از برلین پیشی گرفته است. رسیدن به این جایگاه محصول تلاش استارت‌اپ‌ها، صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان است.

در انتهای مراسم نیز از اختراعات شرکت‌های مستقر در پارک رونمایی شد و در بخش‌بندی‌های مختلف، شرکت‌های برتر و پیشگام معرفی شدند. در این میان، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، در دو بخش «تولید و توسعه فناوری» و «ارتقا و توسعه سازمانی» به عنوان شرکت پیشگام معرفی شد.

منبع روابط عمومی فناپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.