راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید شارژ موبایل باید به سمت خود موبایل هدایت شود

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی گفت: بانک‌ها موظف می‌شوند در صورت بروز مغایرت در پرداخت‌های الکترونیکی به مشتریان خسارت پرداخت کنند.

ناصر حکیمی در نشست خبری مشترک با صنیعی و غیاثوند از مسئولان بانک مرکزی در تشریح برنامه‌های بانک مرکزی برای روزهای پایانی سال و ایام نوروز اظهار داشت : بر اساس طرح پرداخت جریمه به مشتریان چنانچه مغایرت‌های حساب بیش از 48 ساعت تعیین تکلیف نشود، بانک‌های دولتی و خصوصی به پرداخت خسارت به مشتریان موظف خواهند بود.

 

الزامات جدید بانک مرکزی برای امنیت بیشتر

وی افزود: همچنین همه بانک‌ها موظف شده‌اند بر روی دستگاه‌های خود پرداز خود quotation mark و آنتی اسکیمر quotation mark یا ضد سرقت اطلاعات کارت، نصب کنند تا امکان سوء‌ استفاده از کارت بانکی شهروندان نباشد و بانک‌هایی که مبادرت به این کار نکنند در صورت بروز خسارت به مراجعان باید درصدد جبران برآیند.

حکیمی با اشاره به ارتقای ظرفیت پرداخت‌های الکترونیکی گفت: بهمن امسال تغییرات وسیعی به منظور افزایش ظرفیت شبکه ایجاد شد و اختلال‌های آن زمان هم به همین علت بوجود امد اما با تدابیر جدید امادگی‌های لازم برای عرضه خدمات مطلوب تر فراهم شده است.

وی با اشاره به افزایش 75 درصدی میانگین تراکنش‌ها در مقایسه با سال گذشته افزود : آمادگی های لازم برای مدیریت بهتر شبکه بانکداری الکترونیک ایجاد شده است تا موج افزایش تراکنش در اسفندماه به خوبی مدیریت شود.

 

خرید شارژ موبایل یک معضل تازه

حکیمی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مراجعه به خودپردازها و دستگاه‌های کارتخوان برای خرید خدمت است گفت: در نظر داریم خریدهایی همچون شارژ تلفن همراه را که در برخی روزها بیست تا سی درصد تراکنش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد به سوی خرید از طریق تلفن همراه سوق دهیم تا موجب کاهش بار ترافیک شبکه شود.

وی از تدوین طرح پرداخت قبوض به صورت خودکار از حسابی که مشتریان به بانک‌ها معرفی می‌کنند به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها برای کاهش ترافیک شبکه پرداخت الکترونیک یاد کرد و گفت: با این اقدام بار ترافیک شبکه پرداخت الکترونیک کاهش خواهد یافت و هم دغدغه پرداخت قبوض شهروندان از بین خواهد رفت. حکیمی ابراز امیدواری کرد طرح‌های جدید از بیستم اسفند ماه اجرایی شود.

منبع: واحد مرکزی خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.