راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهارمین فراخوان جذب استارت‌آپ شتاب‌دهنده نوین‌تک

در دهه اخیر موج تحول دیجیتال، جوامع و به تبع آن صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است. دنیای دیجیتال کنونی توقعات جدید و در حال افزایشی را در افراد جامعه نسبت به ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد کرده است. افراد به دنبال محصولات شخصی‌سازی‌شده‌تری هستند. این موضوع اهمیت نوآوری در شرکت‌ها و ارائه‌دهنگان موجود کالا و خدمات را در صنایع مختلف به شدت افزایش داده است.

سختی نوآوری و تحول سریع در این شرکت‌ها، برای گروه‌های کوچک نوآور فرصتی برای رقابت ایجاد کرده است. صنعت مالی و بانکداری در کشور‌های مختلف، معمولاً اولین صنعتی است که تحت تأثیر این تحول قرار می‌گیرد و تیم‌های فین‌تک و شرکت‌های تکنولوژیکی در تمام دنیا به رقابت با بانک‌ها و گروه‌های مالی می‌پردازند. اما فضای این صنعت تعادل جدیدی را رقم زده که به بانکداری باز منجر می‌شود. بانک‌ها به جای رقابت تصمیم به همکاری گرفته‌اند و این همکاری  می‌تواند برای فین‌تک‌ها نیز فواید بسیاری داشته باشد.

شتاب‌دهنده نوین‌تک نیز در همین فضا در تیرماه سال 1396 با سرمایه گذاری شرکت پرداخت نوین به عنوان بازوی نوآوری باز گروه مالی بانک اقتصاد نوین تأسیس شد. با توجه به جوانی اکوسیستم نوآوری در ایران، مأموریت اولیه هر شتاب‌دهنده کمک به قدرت گرفتن و رشد زیست‌بومی است که در آن حضور دارد؛ به همین منظور نوین‌تک فعالیت خود را به صورتی عمومی آغاز کرده و در این راستا اقدام به طراحی رویداد‌هایی کرده که بتواند فضا و ادبیات توسعه کسب‌وکار استارت‌آپی را در شروع کار به طور کامل به علاقه‌مندان این حوزه معرفی کند.

از این رویدادها می‌توان به چهار دوره رویداد چکاوک، با همکاری دانشگاه علامه، رویداد یونیکا با همکاری دانشگاه آزاد تهران شمال، رویداد ویتا با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و حدود 4 رویداد دیگر از همین دست و انواع کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد. همچنین نوین‌تک از بین شرکت‌کنندگان این رویداد‌ها و همین‌طور فراخوان‌های عمومی خود، در طول سه سال گذشته 22 تیم استارت‌آپی را در دوره شتاب‌دهی خود پذیرش و کمک کرده است.

چهارمین فراخوان جذب استارت‌آپ شتاب‌دهنده نوین‌تک

هدف اصلی شتاب‌دهنده‌ها تسهیل اتصال تیم‌ها به افراد، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند در مسیر توسعه استارت‌آپ نقشی حیاتی داشته باشند و کمک به آماده شدن تیم برای مذاکرات و طی کردن فرآیند آن است. این موضوع شامل مربیان، متخصصان و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاران و یا شرکای تجاری بالقوه برای استارت‌آپ‌ها است؛ همچنین در کنار آن، آموزش‌های لازم برای توسعه استارت‌آپ، نظارت بر صحت پیاده‌سازی آموزش‌ها، سرمایه بذری و فضای کار اشتراکی را نیز ارائه می‌دهند.

در کنار این خدمات، نوین‌تک در طول سه سال گذشته تلاش کرده زیرساخت‌های لازم برای اتصال تیم‌های حوزه فین‌تک به شرکت‌های گروه مالی بانک اقتصاد نوین را فراهم آورد و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. این همکاری‌ها می‌تواند به صورت‌های ارائه API، کمک در زمینه شناخت و رعایت قواعد و مقررات حاکم، سرمایه‌گذاری و یا دیگر همکاری‌های استراتژیک لازم باشد که در شروع یا گسترش فعالیت این تیم‌ها، فرصتی مناسب برایشان ایجاد می‌کند.

شرایط ورود به برنامه شتاب‌دهی نوین‌تک، داشتن تیمی است که در ابتدای کار برای انجام فعالیت‌های اصلی کسب‌وکار (توسعه محصول و توسعه کسب‌وکار) خودکفا باشد. معمولاً بهترین زمان ورود به برنامه شتاب‌دهی برای تیم‌ها، زمانی است که مطالعه بازار و مشتری صورت گرفته، ارزش پیشنهادی طراحی شده و محصول اولیه توسعه یافته و آماده ورود به بازار است.

اگر در این مرحله هستید می‌توانید از طریق فرم ثبت‌نام سایت شتاب‌دهنده نوین‌تک اطلاع‌رسانی کنید تا با شما تماس گرفته شود؛ اما اگر هنوز این موارد را انجام نشده است، در چگونگی انجام آن‌ها سؤال دارید و یا کمک می‌خواهید، می‌توانید از طریق بخش درخواست مشورت حضوری، مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.