راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه به زودی در تهران

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز (۱ مرداد) در جلسه هیات دولت ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه در خصوص بازگشت ارز به کشور تاکید کرد: «ما باید بتوانیم کاری کنیم ارزی که در کشورهای دیگر به عنوان ذخیره داریم از آن استفاده کنیم و در این زمینه اقداماتی انجام گرفته  و حداقل سه کشور اقدامات خوبی انجام شده است تا ارز مورد نیاز بانک مرکزی در اختیار قرار گیرد و مردم شاهد قیمت متعادل در روزها و هفته‌های آینده باشند.»

روحانی افزود: «از نظر قیمت اجناس هم باید اقدام مهمی وزارت صمت انجام دهد. وزارت بازرگانی که در مجلس دهم مصوب شد و اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس است. امیدواریم مجلس بتواند اقدام قانونی خود را انجام دهد لذا از لحاظ ما قانونی است که باید دو وزیر معرفی شود.»

او همچنین با توجه به گرانی‌های اخیر در کشور اظهار داشت: «باید برای گرانی‌ها چاره‌اندیشی شود از یک طرف بانک مرکزی دارد تلاش می‌کند تا قیمت ارز به سمت قیمت تعادلی هدایت کند که در این زمینه صادرکنندگان عزیز ما باید با همه توان به میدان بیایند و مقدار ارزی که به دست آوردن به سامانه نیما عرضه کنند. ارز مورد نیاز در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد تا مردم شاهد یک قیمت متعادل در هفته‌های آینده در بازار باشند.»

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی حق ندارند کالاها را گران‌تر از قیمت مصوب بفروشند بیان داشت: «ما بیش از سه سال منتظر تصمیم مجلس برای تفکیک وزارتخانه صمت هستیم. باید روند چرخه کالا به صورت آنلاین اعلام شود. باید اطلاعات در این زمینه به‌روز باشد و مشخص باشد ارز چگونه در حال چرخش است. لازم است نظارت دقیق‌بر صادرات و واردات انجام تا قیمت ارز و اجناس متعادل شود.

شرکت‌های دولتی حق ندارند، کالاها را گران‌تر از قیمت مصوب بفروشند. نباید اجازه دهیم که با کاغذبازی و مقررات گذشته، مردم تحت فشار قرار گیرند.»

روحانی درباره آغاز نسل پنجم اینترنت در تهران از روزهای آتی گفت: «نسل پنجم اینترنت از چند روز آینده در تهران آغاز می‌شود. نسل پنجم فقط برای ارتباطات نیست بلکه برای اقتصاد دیجیتال است.»

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.