راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دام جدید کلاهبرداران برای متقاضیان ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو / برندگان قرعه‌کشی چه کار باید کنند؟

ثبت‌نام در اولین طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان اواخر هفته گذشته پایان یافت و 25 هزار متقاضی از طریق قرعه‌کشی به‌عنوان برنده این بخت‌آزمایی مشخص شدند.

قرعه‌کشی امسال نسبت به دیگر قرعه‌کشی‌های قبلی خودرو یک تفاوت داشت. در طرح فروش فوق‌العاده سایت‌های فروش خودروسازان 10 روز باز بود و بالغ بر هفت میلیون نفر افراد واجد شرایط در آن شرکت کردند. بنابراین خیلی‌ها که پیش‌تر در فرآیند فروش خودروسازان ناکام بودند، این بار توانستند حداقل طعم ثبت‌نام اولیه را بچشند. در طرح‌های قبلی، سایت‌های فروش خودروسازان بلافاصله پس از اتمام ظرفیت، بسته می‌شد و از همین رو بسیاری نسبت به عدم ثبت‌نام شکایت می‌کردند.

هرچند به این روش قرعه‌کشی هم انتقاداتی وارد شده است. دیروز ایران‌خودرو ۱۵ هزار خودروی خود و امروز سایپا ۱۰ هزار محصول را به قید قرعه به متقاضیان واگذار کرد. تعداد بالای تقاضا برای قرعه‌کشی موجب شده است که بسیاری از آنها جزو برندگان قرعه‌کشی نباشند. یکی از شروط ثبت‌نام واریز وجه بعد از قرعه‌کشی است که همین موجب شده دلالان بدون محدودیت مالی ثبت‌نام‌های متعددی برای دریافت خودرو انجام دهند. به جز این خانوارها اجازه داشته‌اند بدون محدودیت اعضا برای خودرو ثبت‌نام کنند که همین موضوع موجب شده که شانس خانواده‌های نیازمند خودرو کمتر شود.

از آن سمت تعداد دیگری از متقاضیان اعتقاد دارند که خودروسازان باید صاحبان خودروهای فرسوده را از شرط نداشتن پلاک فعال معاف می‌کردند تا آنها بتوانند بدون فشار گرانی خودرویشان را نوسازی کنند.

جدا از این انتقادات، بسیاری از افراد که در طرح پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، نمی‌دانند که از چه طریق باید مطلع شوند که پذیرفته شده‌اند یا پس از پذیرفته شدن چه مراحلی را باید طی کنند؟ در این گزارش قصد داریم به این سؤالات جواب دهیم.


جزئیات قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو


قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو دیروز انجام و اعلام شد. برای دریافت و مشاهده اسامی برنده‌شدگان در قرعه‌کشی اینجا کلیک کنید. این اسامی قرار بود از طریق سایت اطلاع‌رسانی ایران خودرو بارگذاری و اعلام شود که به‌دلیل حجم بالای مراجعه‌کنندگان به سایت بارگذاری لیست اسامی پذیرفته‌شدگان در قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده فعلاً امکان‌پذیر نیست.

برنده‌شدگان تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۹ خردادماه فرصت دارند تا نسبت به پرداخت وجه کامل خودرو اقدام کنند. در صورت گذشت این زمان و اقدام نکردن برای پرداخت وجه کامل، فرد دیگری از فهرست ذخیره جایگزین خواهد شد.

پس از ثبت‌نام و پرداخت وجه، پیامکی با سرشماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ و یا ۳۰۰۰۶۳۴۶ حاوی اطلاعاتی نظیر ردیف قرارداد و تاریخ پرداخت از طرف شرکت ایران خودرو به شماره تلفن همراهی که معرفی شده است، ارسال می‌شود.

در این رابطه سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به مشتریان هشدار داده که اگر پیامک مذکور را دریافت نکردند یا پیامکی با سرشماره‌ای به جز شماره‌های فوق دریافت کردند، درخواست‌های خود را از طریق نمایندگی و یا مرکز تماس شرکت ایران خودرو به شماره ۰۹۶۴۴۰ پیگیری و مشکلات احتمالیشان را مرتفع کنند.


جزئیات قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده سایپا


اسامی برندگان قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده گروه خودروسازی سایپا ساعت ۱۳ امروز یکشنبه اعلام شد. مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه خود اعلام کرده که ثبت‌نام‌کنندگان و منتخبان می‌توانند از وضعیت قرعه‌کشی از طریق وب‌سایت رسمی سایپا اطلاع یابند. بدین ترتیب که با وارد کردن کد پیگیری در این صفحه می‌توانند وضعیت خود در قرعه‌کشی مطلع شوند.

گروه خودروسازی سایپا نیز از طریق سامانه پیامکی به‌شماره 100030059، انتخاب برگزیدگان در قرعه‌کشی را به آنان اعلام می‌کند. بنابراین مردم باید از توجه به هرگونه پیامک دیگر از شماره‌هایی غیر از سامانه مذکور خودداری کنند.

همچنین منتخبان جهت ادامه فرآیند ثبت‌نام خود و به‌ویژه در مرحله واریز وجه خودرو، تنها از طریق وب‌سایت رسمی فروش این گروه اقدام کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه و درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیگر خودداری کنند. برندگان تا ۴۸ ساعت دیگر یعنی سه‌شنبه ۲۰ خردادماه برای واریز وجه کامل فرصت دارند.

باید توجه داشت که براساس بخشنامه بانک مرکزی سقف هر تراکنش غیرحضوری پایا روزانه حداکثر ۵۰ میلیون تومان است. اعمال محدودیت تراکنش بانکی در زمان پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا نیز اعمال می‌شود. بنابراین همانطور که در پیام زیر آمده است، برای پرداخت مابقی مبلغ خودرو باید در چندین مرحله اقدام کنید.


جزئیات شرایط پیش‌فروش یک ساله ایران خودرو


علاوه بر پیش‌فروش فوق‌العاده سه ماهه خودرو، شرایط پیش‌فروش یک‌ساله خودرو نیز آغاز شده است. بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه 45 هزار دستگاه دیگر از محصولات این خودروساز از 18 خردادماه خبر داده و گفته است که در این طرح، 12 مدل از خودروهای تولیدی ایران خودرو قابل عرضه است.

در این طرح پیش فروش، متقاضیانی که در فروش فوق العاده انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح با رعایت شرایط بدون دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت‌نام کنند. برای اینکه از شرایط ثبت‌نام در طرح فروش ایران خودرو مطلع شوید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

متقاضیان شرکت در طرح پیش‌فروش، براي انتخاب خودرو از میان خودروهای قابل عرضه می‌توانند به سایت فروش ایران خودرو مراجعه کنند.

در صورت درخواست بیش از ظرفیت، انتخاب متقاضیان از طریق قرعه‌کشی خواهد بود و در صورتی که تعداد متقاضیان از ظرفیت کمتر باشد، تعیین اولویت تحویل خودروها با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.

طرح پیش فروش یک ساله خودرو از ساعت 8 صبح روز یک شنبه 18 خردادماه آغاز شده و به صورت شبانه‌روزی تا 20 خردادماه اجرا می‌شود.


جزئیات طرح پیش‌فروش یک ساله محصولات شرکت سایپا


طرح پیش فروش یکساله محصولات شرکت سایپا ویژه خردادماه 99 از ساعت 14 روز یک شنبه 18 خردادماه آغاز شده و تا 20 خردادماه به مدت سه روز به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد. در این پیش‌فروش پنج محصول سایپا عرضه شده است.

در این طرح فروش متقاضیان می‌توانند به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا ورود و پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اخذ شده از سایت نسبت به ثبت نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

متقاضیانی که قبلاً جهت شرکت در فروش فوق العاده نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کرده‌اند نیز لازم است با مراجعه مجدد به سایت مذکور نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند.

اگر تعداد ثبت‌نام‌ها و متقاضیان بیشتر از خودروی قابل عرضه باشد، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و همچنین منتخبان قرعه‌کشی تاریخ‌های 17 و 18 خرداد طرح فروش فوق‌العاده محصولات سایپا و ایران‌خودرو، امکان شرکت در این طرح پیش‌فروش را نخواهند داشت.

برای اینکه از شرایط ثبت‌نام در طرح فروش سایپا مطلع شوید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

6 دیدگاه
  1. علی بهمدی می‌گوید

    سلام من به حصاب شرکت ویونا ۳ملیون پول دادم حالا جواب نمیدن کلاه برداری هست من شکایت دارم

  2. نام *ناصرم می‌گوید

    به نظر من ایران خودرو باید دلسوز باشد نه اینکه سرسری قرعه کشی کنه برای بعضی خانوار که 3الی 4ماشین دارند100درصدشنص بااون هاست ولی ما گدا گشنه ها باید تا زنده باشیم شرمنده زن و بچه مان بشیم درود به شرفتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.