راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به وضعیت شرکت داده ورزی سداد در دوران کرونا / کرونا و کسب‌وکارها به روایت تصویر

شیوع ویروس کرونا باعث شد کسب‌وکارها راهکارهای مختلفی را برای در امان ماندن از این ویروس در پیش بگیرند. زیاد کردن فاصله کارکنان و دورکاری از راهکارهایی هستند که بسیاری از کسب‌وکارها آن را در اولویت کاری خود قرار دادند. برای اینکه تصویر روشن‌تری از وضعیت فعلی کسب‌وکارها داشته باشیم، سری به آنها زدیم و گزارش ویدیویی و تصویری را از وضعیت آنها در دوران کرونا تهیه کردیم. در این مطلب به سراغ شرکت داده ورزی سداد رفتیم و با مقداد محمدی محفوظ، معاون عملیات این شرکت گفت‌وگویی داشتیم.

شرکت داده ورزی سداد با بیش از ۷۰۰ پرسنل به مجموعه بانک ملی خدمت‌رسانی می‌کند و با شیوع ویروس کرونا دچار تغییراتی در فرایندهای اداری و کاری خود شده‌ است. مقداد محمدی محفوظ معاون عملیات داده‌ ورزی سداد درباره فرایند دورکاری که برای پرسنل شرکت در نظر گرفتند، توضیح می‌دهد: «اواخر بهمن‌ماه و یک هفته قبل از شیوع سراسری ویروس کرونا، کمیته بحرانی در شرکت تشکیل دادیم و قرار شد فرایند دورکاری را در اولویت قرار دهیم. تقریبا از سوم اسفندماه شروع کردیم اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های دورکاری را فراهم کردیم و از ششم اسفندماه اولین زیرساخت دورکاریمان را ایجاد کردیم. حدود هفتم اسفند، کلیه پرسنل فنی و ستادمان مجهز به ابزار دورکاری شدند و دقیقا از روز نهم و دهم اسفندماه، پرسنلمان را به دورکاری فرستادیم. بخش‌های توسعه به میزان ۱۰۰ درصد به دورکاری فرستاده شدند چراکه فرایندهای کاری آنها به گونه‌ای بود که می‌توانستند دورکاری را کامل انجام دهند. در بخش‌های عملیاتی نیز در روزهای اول حضور را یک‌سوم و دوسوم کردیم یعنی یک‌سوم به‌صورت حضوری و دوسوم به‌صورت دورکاری کار می‌کردند. همزمان با اینکه دورکاری پرسنل شروع شد، سعی کردیم خود دورکاری را نیز تقویت کنیم درنتیجه آیین‌نامه‌ای برای دورکاری تنظیم کردیم تا کارمندان نحوه کار کردن در دوران دورکاری، تمرکز، کار کردن در کنار خانواده، منظم کار کردن و ارتباط درست برقرار کردن با هم تیمی‌های خود را آموزش ببینند.»

در ادامه گفت‌وگوی ما با مقداد محمدی محفوظ، معاون عملیات شرکت داده ورزی سداد درباره فرایند دورکاری که این شرکت در پیش گرفته و تاثیراتی که کرونا روی عملکرد آنها داشته است را مشاهده می‌کنید.

عکاس: مهدی برهمندپور

ویدئو: تیم بی‌تیتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.