راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه فرصت‌های بانکداری باز برای بانک‌ها با کمک فین‌تک‌ها

الهه کرمی، کارشناس محصول موبایل شرکت سیمرغ تجارت / با پیاده‌سازی چارچوب‌های بانکداری باز در سرتاسر جهان و افزایش تمایل بانک‌ها به همکاری با فین‌تک‌ها راهکارهای جدیدی در حال عرضه شدن به بازار هستند.

این مقاله به مواردی از همکاری‌های بانکی-فین‌تکی که منجر به خلق محصولات جدیدی شده است و مشکلات ستادی بانک‌ها را کاهش می‌دهد اشاره کرده است. همچنین همکاری‌های بین بانک‌ها و فین‌تک‌ها را که با اشتراک‌گذاری داده‌ها، باعث کاهش مشکلات کسب‌وکارهای کوچک شده، بررسی کرده است.


ادغام ترانسفر وایز با مامبو


پلتفرم بانکی آلمانی «مامبو» به‌تازگی در بیانیه‌ای همکاری با «ترانسفر وایز» را به‌منظور تسهیل پرداخت‌های فرامرزی و بهبود عملیات مدیریت تبدیل ارز اعلام کرده است.

مشتریان سنتی «مامبو» از این پس به راهکارهای بانکی «ترانسفر وایز» به‌منظور تسهیل جابه‌جایی پول در خارج از مرزها و ازطریق API این شرکت، دسترسی خواهند داشت.

کریستو کارمان، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار «ترانسفر وایز» در بیانیه‌ای اعلام کرد که همکاری این شرکت و مامبو، اکوسیستم بانکی را به سمت یک «زیرساخت پرداخت جهانی جدید برای بانک‌های سراسر دنیا» که تمرکز آن بر بهینه‌سازی هزینه‌ها و شفافیت است، پیش خواهد برد.


راهکار بانکداری باز «شورکامپ ویلدز» برای تأمین مالی تجاری


شرکت فناوری تأمین مالی «شورکامپ» در حال گسترش توانمندی‌های خود برای توسعه‌دهندگان و وام‌دهندگان بوده و از API جدید خود به نام APIsure رونمایی کرده است.

در نتیجه پیاده‌سازی استانداردهای بانکداری باز، این فناوری به‌دنبال یکپارچه کردن پردازش لحظه‌ای ضمانت‌نامه‌ها و اعتبارنامه‌ها برای بانک‌هایی است که عملیات تأمین مالی را انجام می‌دهند.

در خصوص این راهکار جدید، شرکت شورکامپ بیان می‌دارد که این راهکار را در همکاری با بانک‌ها توسعه داده و از لحاظ استانداردهای امنیتی و همچنین قابلیت یکپارچه شدن با سیستم‌های ستادی مؤسسات مالی در سطح قابل قبولی قرار دارد. این محصول همچنین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که با متصل شدن به یک پرتال مشخص، اپلیکیشن‌های خود را توسعه دهند.

یکی از بانک‌های اروپایی که قبلاً از محصول APIsure استفاده کرده بیان می‌دارد که این راهکار امکان «برقراری ارتباطات بدون کاغذ و لحظه‌ای» را هم برای بانک‌ها و هم برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.


برنامه‌های شرکت «ترایب پیمنتز» برای ارائه ماژول بانکداری باز


بر اساس گزارش اخیر IBS Intelligence شرکت فنّاوری پردازش پرداخت «ترایب پیمنتز» برنامه‌هایش را برای ارائه ماژول بانکداری باز خود در اواخر امسال ارائه کرده است. در این برنامه این شرکت بنا دارد قابلیت‌های پرداختی را به‌گونه‌ای به شرکای تجاری خود ارائه کند که آنها بتوانند محصولات پرداختی موردنیاز خود را متناسب با مشتریان خود توسعه دهند.

«ترایب پیمینتز» معتقد است، علی‌رغم اینکه بانکداری باز موجب افزایش رقابت می‌شود ولی در عین‌حال، بسیاری از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان را نیز با چالش غلبه بر مشکلات فنی بهره‌گیری از قابلیت‌های یکپارچه‌سازی داده‌ها مواجه می‌سازد.

الکس ردیش، مدیر ارشد تجاری «ترایب پیمنتز»، بیان می‌دارد که بانکداری باز، درمجموع پدیده مثبت و سازنده‌ای است، اما در عمل یک بار فنی و اقتصادی را به هرکسی که خواهان ایفای نقش در این حوزه است، تحمیل کرده است. لذا این پدیده بیش از آنکه به استارت‌آپ‌هایی که از ابتدا بنا بود از آن منتفع شوند کمک کند، به سازمان‌هایی با ترازنامه‌های عریض‌وطویل و دیتای فراوان کمک کرده است.

«ترایب پیمنتز» همچنین افزود: «این شرکت به عنوان یک صادرکننده کارت و هم‌زمان یک پذیرنده، در حال توسعه توانمندی‌های پردازش داده‌های خود از طریق بانکداری باز است.»


آماده شدن تیم‌های FAB برای صدور صورت‌حساب دیجیتال


بانک اول ابوظبی (FAB)، به عنوان بزرگ‌ترین بانک امارات، در همکاری با اپراتور «اتصالات» به‌منظور ارائه راهکار صدور صورت‌حساب و پذیرش پرداخت‌های کارتی برای مشتریان مشترک مشاغل کوچک در دوره پاندمی ویروس کرونا اقدام کرده است. این اقدام به همکاری و ارائه راهکار، در پاسخ به نیاز برای پرداخت‌های غیرتماسی صورت گرفته است.

صورت‌حساب‌ها قابلیت ارسال از طریق پیامک، ایمیل و یا واتس‌آپ را دارا بوده و پرداخت‌ها می‌توانند در هنگام بسته‌شدن سفارش و پیش از ارسال کالا، انجام شوند.

دو شرکت بر ارائه راهکار مشترکی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در صنعت مواد غذایی، مانند رستوران‌ها و سوپرمارکت‌هایی که به‌دنبال رهایی از دردسر پول نقد در زمان تحویل کالا هستند، تمرکز کرده‌اند.

منبع www.pymnts.com
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.