راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله واسطه‌گری مالی یکم (ETF) ازطریق بانک پاسارگاد هم ممکن شد

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله واسطه‌‌گری مالی یکم (ETF)، به منظور واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین، از تاریخ 15 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت سال 1399، از طریق بانک‌ پاسارگاد هم انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، بر اساس تصمیم دولت، باقی‌مانده سهم دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات و همچنین شرکت‌های بیمه البزر و اتکایی امین از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» واگذار خواهد شد.


ببینید: چگونه در پذیره‌نویسی سهام شرکت‌های دولتی از طریق صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بورس شرکت کنیم؟


قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق، در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در 30 روز گذشته (منتهی به انتشار فراخوان واگذاری) با احتساب 20 درصد تخفیف است.

اشخاص حقیقی، بدون محدودیت سنی، می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) به نشانی eft.bpi.ir، اطلاعات هویتی خود را تکمیل و نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، اقدام کنند.

برای خرید واحدهای مذکور که هر یک به ارزش 100 هزار ریال است، الزامی به داشتن کد بورسی نیست؛ اما متقاضیان باید برای معامله این واحدها که از 2 ماه پس از پایان پذیره‌نویسی امکان‌پذیر است، نسبت به ثبت‌نام در سامانه احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

منبع روابط عمومی بانک پاسارگاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.