راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت اینترنتی کرایه تاکسی با استفاده از iPod

يك شركت تاكسيراني در آمريكا در نظر دارد، ناوگان تاكسيراني خود را به اينترنت و دستگاه iPad مجهز كند. اين شركت با استفاده از 40 خودروي الكتريكي به مسافران اجازه مي‌دهد‌ ضمن دسترسي به سايت‌هاي اينترنتي، به موزيك مورد علاقه خود گوش دهند و مسيري را انتخاب كنند كه جذابيت‌هاي خاصي ‌ دارد. به اين ترتيب استفاده از iPad‌ها به مسافران اين امكان را مي‌دهد كه كرايه تاكسي را نيز از طريق كارت اعتباري پرداخت كنند.

اين شركت نخستين تاكسيراني دنياست كه از iPad در تاكسي‌هاي خود استفاده مي‌كند. سرپرست اين شركت تاكسيراني استفاده ازiPad را موفق دانسته و معتقد است ‌به اين ترتيب خودروها با استفاده از تجهيزات كامل‌تر، رفاه بيشتري را براي مسافران به ارمغان مي‌آورند. از سوي ديگر كاربرد اين تجهيزات باعث مي‌شود رانندگان به آموزش كمتري نياز داشته باشند.‌

خودروهاي الكتريكي اين تاكسيراني به‌عنوان خودروهايي پيشرو در ارائه آخرين خدمات الكترونيكي در حمل و نقل عمومي به شمار مي‌روند.

نصب سيستم پرداخت الكترونيك و استفاده از سيستم موقعيت‌ياب مدت‌هاست ‌ در تاكسي‌هاي اين شركت اعمال مي‌شود.‌

استفاده از فناوري‌هاي نوين باعث شده ‌ اين تاكسي‌ها ضمن اين كه الكتريكي بوده و آلودگي خاصي ايجاد نمي‌كنند، به يك وسيله تفريحي در ترافيك‌هاي سنگين، ابزار ناوبري مناسب براي رانندگان تازه‌كار و از همه مهم‌تر جا انداختن فرهنگ استفاده از انرژي سبز تبديل شود.

با اين وصف مي‌توان انتظار داشت ‌ در آينده‌اي نه‌چندان دور تاكسي‌هاي بدون‌ راننده در شهرها جولان دهند و شما با سوار شدن بر آنها و انتخاب مقصد، سفر درون‌شهري لذت‌بخشي را تجربه كنيد.

در آن صورت يك دوربين ‌داخل تاكسي با شناسايي چهره شما، به صورت خودكار هزينه سفر را از حساب بانكي‌تان برداشت خواهد كرد.

منبع: جام‌جم آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.