راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

40 درصد فعالیت‌های بانکی به صورت اینترنتی انجام می‌شود

با توجه به شرایط بانکداری الکترونیکی در کشور پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده حدود 80 درصد از فعالیت‌های بانکی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی با اشاره به اینکه در تمامی سطح دنیا در بخش‌های خدماتی، روش‌های متداول وسنتی جایگاه خود را به روش‌های الکترونیکی داده‌اند، اظهار داشت: روش‌های سنتی و قدیمی دیگر جوابگوی نیاز مشتریان بانکی نیست به همین دلیل نمی توان نیازهای جوامع امروزی را برطرف کرد.

وی افزود: به موجب همین امر با آمارهای موجود از فعالیت‌های بانکداری الکترونیکی می‌توان گفت در سال‌های آینده حدود 80 درصد از سرویس‌های بانکی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

“حسن افشار محمدیان” در این باره گفت: هم اکنون تنها توسط بانک ملی حدود 32 میلیون کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار گرفته که با توجه به حضور بانک‌های دیگر می‌توان گفت بیشتر فعالیت‌‌های بانکی در زمینه الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در بانک ملی حدود 40 درصد از فعالیت‌های بانکی در کلان شهرهای کشور به صورت اینترنتی انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده این میزان به بالای 80 درصد برسد.

معاون اداره کل روابط عمومی بانک ملی معتقد است که سسیستم بانکی کشور هم که تبادلات مالی و فعالیت اقتصادی جامعه را سمت و سو می‌دهد به عنوان مهمترین بخش محسوب می‌شود که هم در حوزه بانکداری الکترونیکی به طور جدی گام برداشته و بخش زیاد مردم به روش ها و ابزارهای نوین گرایش پیدا کرده اند.

منبع: itanalyze.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.