راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عمق تولید داخلی پایانه‌های پرداخت توسن تکنو از ۳۴ به ۵۳ درصد رسید

آیین رونمایی از افزایش توان داخلی‌سازی و طرح توسعه سایت تولید شرکت توسن‌تکنو امروز ۲۱ بهمن ماه در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد. بهانه این نشست افزایش عمق تولید داخلی پایانه‌های پرداخت از ۳۴ به ۵۳ درصد بود.

احراز هویت بیومتریک دیگر پروژه‌ای بود که در این رویداد از آن رونمایی شد. در این شیوه، هویت مشتریان با اثر انگشت ثبت شده در کارت ملی هوشمند و اثر انگشت آنها حین مراجعه به شعبه مطابقت داده می‌شود. پس از آن به ثبت احوال متصل شده تا اصالت کارت را استعلام کند. این پروژه در حال حاضر در بانک ملی استفاده می‌شود.

در این نشست به توانایی تولید بیش از ۴۰۰ هزار پایانه پرداخت و توانایی تولید بیش از ۸۰ درصد تقاضای بازار در این حوزه اشاره شد. همچنین توانایی تولید بیش از دو هزار ماشین خودگردان در سال و توانایی تولید بیش از ۵۰ درصد تقاضای بازار فراهم شده است.

از جمله دغدغه‌های مطرح شده در این نشست، جلوگیری گمرک از ورود پایانه‌های پرداخت و ماشین‌های بانکی دست دوم به کشور و ایجاد کارتابل فنی برای عدم تخصیص ارز به بازرگانان و شرکت‌های بازرگانی جهت واردات محصولات به صورت کامل بود.

در این بازدید جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین و سعید نبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین حضور داشتند.

همچنین محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صمت و حمیدرضا خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از خط تولید توسن‌تکنو بازدید کردند.

محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسن‌تکنو، در حاشیه آیین رونمایی از افزایش توان داخلی‌سازی و طرح توسعه سایت تولید شرکت توسن‌تکنو گفت: «یکی از خدماتی که به کمک بانک‌ها در سال ۱۳۹۸ انجام دادیم استفاده از ماشین‌های خوددریافت بود. هدف از راه‌اندازی این سرویس این بود که مردم دیگر برای واریز وجه نیازی به حضور در شعبه نداشته باشند. یک سال در بانک ملی این پروژه را پیاده‌سازی کردیم و نتایج جالبی دیدیم. برای مثال در اردبیل و در یک نقطه ماهی یک میلیارد واریز اسکناس داشتیم. طبق آمار، سرانه واریز در یک ماشین ۱۵۰ میلیون تومان در ماه بوده اما ما ماشین‌هایی داریم که تا یک میلیارد تومان هم در ماه از کاربران اسکناس گرفته‌اند.»

او در پاسخ به سوال راه پرداخت مبنی بر اینکه مساله ورود دستگاه‌های دست دوم بانکی و پرداخت در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «باعث تاسف است که در کشور ما ماشین‌های دست دوم به کشور آورده می‌شود و پس از راه‌اندازی کلی هزینه دارد. ما با تولید توانسته‌ایم قیمت را پایین‌تر بیاوریم؛ در حوره بانکی بیشتر از پرداخت. ۳۰ درصد خروج ارز را کم کرده‌ایم. در حوزه پرداخت هم ۱۰ درصد خروج ارزی را کاهش داده‌ایم. تا الان ۵۳ درصد عمق تولید داخل در کارتخوان داریم و روی ماشین‌های بانکی ۵۸ درصد. در طول زمان قصد داریم روی دستگاه‌های پرداخت تولید داخل را کامل کنیم که شامل بورد و بخش‌های الکترونیک و مکانیک می‌شود.»

به گفته مظاهری اشتغالزایی توسن‌تکنو در خط تولید شهرک صنعتی کاسپین به طور مستقیم و در تولید سخت‌افزار ۱۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم ۳۵۰ نفر هستند‌.

فیلمی کوتاه از این بازدید تهیه شده که قابل مشاهده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.