راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آدنا فرایدمن، مدیرعامل نزدک را بیشتر بشناسید

ماهنامه عصر تراکنش شماره 29 / «آدنا فرایدمن» تحصیلاتی در زمینه علوم سیاسی و ام‌بی‌ای دارد و سابقه کاری‌اش به گروه کارلایل برمی‌گردد که یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که در زمینه مبادلات سهام اختصاصی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و غیره فعالیت می‌کند. فرایدمن در این شرکت سمت مدیر ارشد مالی را بر عهده داشت.

او در سال 2016 به‌عنوان مدیرعامل نزدک معرفی شد. نزدک بازار بورس سهام در آمریکاست که بزرگ‌ترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا به‌شمار می‌رود. با توجه به حضور بیش از 3321 شرکت در نزدک، باید گفت که بیشترین مقدار معامله سهام در این بازار انجام می‌شود. نزدک در سال 1971 و توسط انجمن ملی معامله‌گران اوراق بهادار (NASD) تاسیس شد و اولین حضور فرایدمن در نزدک بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی‌اش در رشته ام‌بی‌ای و به‌عنوان تحلیلگر کسب‌وکار بود.

این بازار در دو بازه زمانی دادوستد می‌کند. بورس نزدک در طول شبانه‌روز شش ساعت و نیم کاری را به خود اختصاص می‌دهد و از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی آمریکا (۱۷ به وقت تهران) تا ساعت ۱۶ به وقت محلی آمریکا (۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

این بازار بورس در ساختمان «کنده ناست» در نیویورک مرکزیت دارد و با بازار بورس نیویورک تفاوت دارد. بازار بورس نزدک بیش از صدها کارگزار به‌صورت بین‌المللی دارد که به‌ شکل مستقیم و غیرمستقیم می‌توانید سهام خود را خریداری کنید. کارگزاری‌های متعددی که در این بازار فعالیت دارند در کشورهای مهم جهان از جمله آمریکا، انگلستان، سوئیس، ترکیه و روسیه واقع شده‌اند.

در سال 2019، فرایدمن توسط فوربس به‌عنوان شانزدهمین زن قدرتمند در دنیا معرفی شد. در واقع مدیرعاملی نزدک توسط فرایدمن او را به اولین زنی تبدیل کرد که مدیریت و رهبری یک شرکت صرافی جهانی را بر عهده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.