راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مهم‌ترین دستاوردهای اینشورتک در سال 2019 چه بود؟

سال 2019 به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود و همچون سال‌های گذشته کارشناسان به فکر بازنگری و بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف صنعت بیمه هستند. در این میان شاید بتوان به جرات اذعان کرد که در هیچ کدام از زمینه‌های صنعت بیمه نمی‌توان به اندازه حوزه فناوری شاهد شکوفایی و خلق محصولات تازه بود.

به گزارش روابط عمومی پلنت، سال 2019 را سال استارت‌آپ‌های بیمه می‌دانند و معتقدند که در یک سال گذشته اینشورتک‌ها بیشترین زمینه فعالیت در صنعت بیمه را داشته‌اند.

شبکه نوآفرینی پلنت در این نوشتار به بررسی برجسته‌ترین رویکردهای اینشورتک‌ها در سال 2019 میلادی می‌پردازد.


همه هوشمند بودند


هوش مصنوعی! این واژه تازه دنیای فناوری مهم‌ترین رویکردی بود که در سال 2019 میلادی اینشورتک‌های سراسر دنیا به آن توجه داشتند. در واقع گسترش فناوری‌های هوش مصنوعی (و اعتیاد به آن) بسیاری از شرکت‌های نوپا را وادار به ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پیام‌رسانی آنها کرد.

ایجاد پلتفرم‌های ارتباطی و چت‌بات‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی در سال میلادی گذشته افزایش چشم‌گیری داشت. در این میان استفاده از دیدگاه ماشینی برای ارزیابی آسیب و میزان خسارت‌ها از مهم‌ترین رویکردهای هوش مصنوعی در سال 2019 میلادی بود.

به عنوان مثال شرکت  ClaimGenius از فناوری دیدگاه ماشینی برای تعیین خسارت وسیله نقلیه استفاده کرد و Betterview از آن برای بررسی وضعیت سقف خانه‌ها و اموال بهره گرفت که در هر دوی این موارد مقبولیت و میزان فروش محصولات شخصی سازی شده به میزان 20 تا 30 درصد افزایش داشت.

به عقیده بسیاری از کارشناسان استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای پیچیده صنعت بیمه شرکت‌های سنتی بیمه را در سرتاسر دنیا راضی به انجام سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی اینشورتک‌ها کرده است.


سرمایه‌ها سرازیر شدند


جذب سرمایه! این دومین موفقیت بزرگ اینشورتک‌ها در سال 2019 میلادی است. دو موسسه تحقیقاتی و خدماتی Deloitte و McKinsey به اتفاق نظر سال 2019 را سال جذب سرمایه‌های کلان و شراکت‌های تازه نام‌گذاری کرده‌اند.

به عقیده کارشناسان اگر سال 2018 سال نفوذ و پیشرفت فناوری‌های تازه در عرصه صنعت بیمه بود، سال 2019 سال ظهور مهره‌هایی سرمایه‌گذار با سؤال‌هایی به جا و درست بود؛ این که کجا باید سرمایه‌گذاری شود، هر فناوری تا چه اندازه مفید است و چه کسی می‌تواند بازیگر اصلی صحنه نوآوری در بیمه باشد.

تا پایان شش ماهه اول سال 2019 میزان سرمایه‌گذاری در 188 اینشورتک مطرح دنیا به 4/3 میلیارد دلار رسید که با توجه به رشد پنج درصدی نسبت به سال قبل و به میدان آمدن شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل می‌توان از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کرد.

در واقع بازنگری در مکان درست سرمایه‌گذاری و انتخاب محصول بزرگ‌ترین دستاوردی بود که صنعت بیمه در همکاری با اینشورتک‌ها در سال 2019 میلادی تجربه کرد.


همه با هم کار کردند


همکاری! سال 2019 میلادی را می‌توان سال گسترش عجیب استارت‌آپ‌های صنعت بیمه تلقی کرد. استارت‌آپ‌هایی که بر خلاف یکی دو سال گذشته از میزان وابستگی‌های مادی و معنوی آنها به شدت کم شده بود و خودشان به عنوان رقیب در صنعت بیمه وارد عمل شده بودند، به خصوص در زمینه شخصی‌سازی محصولات.

اما مساله اینجاست که با وجود رشد مستقل استارت‌آپ‌ها این گروه هنوز به ارزش شراکت و همکاری با شرکت‌های بیمه سنتی اعتقاد دارند و خود را به عنوان ابزاری برای شرکت‌های بیمه در جهت توسعه محصولات تلقی می‌کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان رسیدن به این سطح  از درک در استارت‌آپ‌های صنعت بیمه در سال 2019 میلادی را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که در بیشتر حوزه‌های خدماتی دیگر استارت‌آپ‌ها به شدت خود را مستقل از مهره‌های اصلی کرده‌اند و همین باعث عمر کوتاه مدت آنها شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.