راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احمد تویسرکانی: برای معاملات کارت هوشمند صادر خواهد شد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با بکارگیری فرآیند الکترونیکی به دنبال حذف کاغذ در سیستم ثبت کشور هستیم، گفت: در گام بعدی برای معاملات انجام شده،‌ فقط یک قطعه کارت هوشمند برای متعاملین صادر و تحویل آنان خواهد شد.
احمد تویسرکانی در دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: مکانیزه شدن فرآیند خدمات ثبتی باعث کاهش مراجعات و افزایش سلامت اداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، حدود 35 میلیون خدمت از سوی این سازمان به مردم ارایه شده است،گفت: استفاده حداکثری از محیط مجازی و اصلاح نرم افزارهای این سازمان، می‌تواند در راستای پیشگیری از دعاوی و تولید پرونده های دادگستری، موثر باشد.

وی، سازمان ثبت اسناد کشور را بعد از سازمان امور مالیاتی درآمدزاترین سازمان توصیف کرد و توضیح داد: از این درآمدها ‌42 درصد به هلال احمر، هشت درصد به شهرداری ها و بقیه به خزانه واریز می شود.
وی درباره اجرای طرح ˈکاداسترˈ که از سال 73 اجرایی شده است نیز گفت: تاکنون، دو هزار و هفتصد سند کاداستری صادر شده است که تا رقم بیست‌و هفت میلیون سند دفترچه ای که در اختیار مردم است، فاصله زیادی وجود دارد و نیاز به یک عزم ملی دارد.

30 فرم از اوراق دولتی حذف شده است

تویسرکانی همچنین وابستگی به کاغذ در مجموعه این سازمان را مشکل جدی بیان کرد و افزود: با مذاکراتی که با خزانه داری کل داشتیم از حدود 60 فرم که در قالب اوراق دولتی در چاپخانه دولت، به تصور جلوگیری از جعل چاپ می شود، توانستیم 30 فقره از آن را حذف کنیم.
وی با بیان اینکه به این اوراق مفسده وجود دارد و عوایدی را شامل دولت نمی کند، گفت: معتقدیم همه فرم ها و اوراق دولتی باید حذف شود و خدمت رسانی به مردم آسان و سریع انجام شود.

منبع: آی‌تی آنالیزر

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.