راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سککوک چه کمکی به بنگاه‌ها می‌کند؟ / گزارشی از حضور سککوک در کیش اینوکس ۲۰۱۹

یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس 2019) با حضور سامانه سککوک در این رویداد برگزار شد.

در این رویداد، پنل تخصصی با موضوع «ابزارهای نوین تأمین مالی در خدمت رونق تولید» با حضور علیرضا هادی، مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت، حجت الله شهبازی، مشاور تأمین مالی و بازار سرمایه وزارت صمت و فردوس باقری، مدیرعامل سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب‌وکار سککوک در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سککوک، در این نشست مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تأمین مالی وزارت صمت در خصوص ماموریت‌ها، اهداف و کارهای انجام شده وزارت صمت در حوزه تأمین مالی صنایع توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه آمار مرتبط با شاخص‌های اقتصادی و مقدار تزریق منابع در بخش‌های مختلف صنعتی ارائه شد.

هادی به مشکلات موجود در خصوص تأمین مالی طرح‌ها و هدفمندسازی مصرف منابع اختصاص داده شده پرداخت و تکنولوژی‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود و افزایش رونق تولید را معرفی کرد.

او در این پنل، سککوک را یکی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی برای رفع مسائل موجود در تأمین مالی بنگاه‌ها و طرح‌ها از جمله هدفمندی اختصاص منابع و افزایش بهره‌وری از آن معرفی کرد.

در ادامه این نشست تخصصی فردوس باقری روندهای نوین و پربازده تأمین مالی در اقتصاد روز دنیا که با کمک فناوری اطلاعات بعد از بحران‌های اقتصادی شکل گرفته و توسعه داده شده‌اند، یعنی تأمین مالی زنجیره تأمین (Supply Chain Finance) و معاملات حساب باز را معرفی کرد و سپس به معرفی پلتفرم سککوک و قابلیت‌ها و کارکردهای آن و نحوه کمک این پلتفرم به رونق تولید پرداخت.

باقری از جمله کارکردهای مهم سککوک را کاهش هزینه تأمین مالی بخش صنعت، بهره‌وری بیشتر از منابع مالی، هدایت و کنترل محل مصرف منابع و کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها عنوان کرد.

تاکید بر بهره‌گیری از سککوک در منطقه آزاد کیش

در ادامه برنامه‌های سککوک در جزیره کیش، نشست مدیران عامل سککوک و منطقه آزاد کیش برگزار شد. در این نشست فردوس باقری به معرفی زمینه‌های همکاری سککوک و سازمان منطقه آزاد پرداخت و مزایای سامانه سککوک، پیاده سازی برات الکترونیک و امضای دیجیتال و نحوه همکاری صندوق‌های حمایتی نظیر صندوق حمایت از فعالان اقتصادی در مناطق آزاد برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از منابع موجود و هدایت موثرتر منابع مالی برای رونق تولید و بهبود شاخص‌های اقتصادی را تشریح کرد.

مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز ضمن استقبال از خدمات نوین فناورانه ارائه شده توسط سککوک و مشارکتی که پلتفرم سککوک می‌تواند در رونق تولید داشته باشد، بر به‌کارگیری امکانات این سامانه در منطقه آزاد جزیره کیش تاکید کرد.

پیگیری برات الکترونیک در نشست با معاون وزیر ارتباطات

در ادامه فعالیت‌های سککوک در این نمایشگاه، نشست دست اندرکاران سککوک با سید ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد. در این نشست که با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در غرفه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه فعالیت خود و مسائل و مشکلات مربوطه در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مطرح کردند.

در این نشست پلتفرم سککوک و دستاوردهای آن معرفی و مشکلات موجود در زمینه عدم پیاده‌سازی زیرساخت قانونی برات الکترونیک توسط دولت و نهادهای ذیربط علیرغم وجود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مورد نیاز و همچنین مشکلات قانونی و اداری موجود جهت استفاده از خدمات بستر نرم‌افزاری مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) مطرح شد.

گسترش همکاری‌های صندوق نوآوری و سککوک

دکتر وحدت در از غرفه سککوک در مرکز نمایشگاه بین‌المللی جزیره کیش بازدید کرد و ضمن ابراز رضایت از امکانات، توانمندی و فناوری ایجاد شده توسط سککوک در کمک به بازاریابی و همچنین تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار توسعه همکاری فیمابین سککوک و صندوق نوآوری و شکوفایی و پیاده‌سازی هرچه سریع‌تر سازوکار استفاده از خدمات سککوک شد.

مذاکرات بیمه‌ای سکوک در جزیره کیش

در این رویداد همچنین در نشست مدیران عامل سککوک و بیمه البرز، پلتفرم سککوک و دستاوردهای آن معرفی شد و طرفین در خصوص توسعه زمینه‌های همکاری و امکان استفاده متقابل بیمه البرز و سککوک از خدمات یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.