راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌بابا در تعطیلات «سینگل دی» به خریداران آنلاین خود بیت‌کوین پرداخت می‌کند

لولی (Lolli) یک استارت‌آپ خرده‌فروشی وابسته است که به خریداران آنلاین به جای دادن کش‌بک، بیت‌کوین پرداخت می‌کند و به تازگی همکاری خودش با اولین شرکت آسیایی را اعلام کرده است. این شرکت آسیایی غول تجارت الکترونیکی چینی، علی‌بابا است.

اپلیکیشن لولی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق وب‌سایت‌های پذیرندگان خرید انجام دهند و مزیتی هم که به آنها ارائه می‌دهد این است که پاداش‌های جزئی در قالب بیت‌کوین می‌دهد که مستقیما وارد کیف پول درون مرورگری کاربر می‌شود.

اعلام این همکاری در یازده نوامبر یعنی روز مجردها اعلام شد. روز مجردها در چین را می‌توان با بلک هالیدی در آمریکا مقایسه کرد. در همین روز، فروش آنلاین گروه سینگل دی علی‌بابا به بیش از 23 میلیارد دلار رسید.

اوبری استروبل مدیر بخش ارتباطات لولی می‌گوید: «پرداخت بیت‌کوین لولی فقط به خریدهایی تعلق می‌گیرد که در آمریکا و توسط افراد چینی-آمریکایی، دانشجویان خارجی یا مسافران انجام شده باشد و افرادی که در کشور چین سکونت دارند نمی‌توانند در آن شرکت کنند.»

به گفته استروبل محصولات خریداری‌شده از آمریکا به چین منتقل می‌شود. الکس ادلمن مدیرعامل لولی هم این مشارکت و همکاری را نقطه عطفی برای لولی بیان می‌کند که قصد دارد تا سال 2020 فعالیتش را به صورت بین‌المللی توسعه دهد و توضیح داد: «این همکاری را می‌توان به عنوان اولین گام در راستای ارتباط دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا در نظر گرفت و می‌توان این ارتباط را به واسطه بیت‌کوین و تجارت امکان‌پذیر کرد. در حال حاضر این فرصت برای کاربران در آمریکا فراهم است ولی ما قصد داریم این طرح را به طور بین‌المللی نیز توسعه دهیم تا تمامی افراد در دنیا امکان کسب بیت‌کوین را داشته باشند.»

در حال حاضر استارت‌آپ‌های کش‌بک کریپتویی هم هستند ازجمله فولد (Fold)، پی (Pei) و اسپیدن (SPEDN) که با اپلیکیشن‌های خرده‌فروشی بیت‌کوین خود، مشتریان در فصل تعطیلات هدف قرار داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.