راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاپرک با انتشار دو پروتکل، نحوه فعالیت پرداخت‌سازان و بانک‌های طرف قرارداد با آنها را مشخص کرد

شاپرک با هدف ارائه روشی یکپارچه و امن به منظور پیاده‌سازی پروتکل ارتباطی بین شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی و پرداخت‌سازان دو مستند منتشر کرده که یکی از آنها مربوط به متقاضیان پرداخت‌سازی است که با شاپرک موافقت‌نامه منعقد کرده‌اند و دیگری مربوط به بانک‌های صادرکننده است.

فناوران مالی به منظور انجام تراکنش‌های انتقال وجه کارت به کارت سه وجهی بدون حضور کارت و فرآیندهای مربوط به آن، پروتکل شاپرک را پیاده‌سازی کرده و با فراخوانی سرویس‌ها، امکان انتقال وجه از مبدا بانک‌های عضو شتاب به مقصد این بانک‌ها را پیدا می‌کنند.

درخواست تاییدیه و بررسی حواله الکترونیکی کارتی، درخواست انجام حواله الکترونیکی بین بانکی، تایید انجام تراکنش واستعلام وضعیت تراکنش از جمله فعالیت‌های وب سرویس پرداخت‌سازان است که در این پروتکل به آن اشاره شده است.

ساختار کلی سرویس‌ها، روش‌های فراخوانی سرویس، ساختار کلی پیام‌های درخواست‌های پرداخت‌سازان و … از دیگر بخش‌های این پروتکل است.

پروتکل وب سرویس‌های درخواست حواله الکترونیکی بین بانکی کارتی، جهت پیاده‌سازی توسط بانک‌های صادرکننده کارت دیگر پروتکلی است که شاپرک در این راستا منتشر کرده است.

هدف از ارائه این پروتکل، ارائه روشی یکپارچه و امن به منظور پیاده‌سازی پروتکل ارتباطی بین شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی و بانک‌های صادرکننده کارت عضو شتاب است. بانک‌های صادرکننده کارت عضو شتاب به منظور آغاز تراکنش‌های انتقال وجه کارتی و فرآیندهای مربوط به آن، باید این پروتکل را توسعه داده و آن را در اختیار شرکت شاپرک قرار دهند.

برای دریافت فایل متقاضیان پرداخت‌سازی، اینجا و برای دریافت پروتکل وب سرویس‌های درخواست حواله الکترونیکی بین بانکی کارتی برای بانک‌های صادرکننده اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.