راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم خدمات بانکی کشا در واکنش به قانون ممنوعیت معاملات رمزنگاری در هند، یک راهکار بانکی را برای مالکان ارزهای رمزنگاری شده این کشور راه‌اندازی می‌کند

بانک مرکزی هند برای آن دسته از هندی‌هایی که مالک دارایی‌های رمزنگاری شده هستند، محدودیت‌هایی را وضع کرده است. اکنون، پلتفرم خدمات بانکی کشا دست به کار شده و برای مقابله با این محدودیت‌ها، راهکار جدیدی را طراحی کرده است. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد که ماهانه، مبلغی تا سقف یک کرور روپیه، معادل با 141012 دلار را سپرده‌گذاری کرده و آن را به خرید ارزهای رمزنگاری شده اختصاص دهند. بنابراین، کاربران هندی می‌توانند مستقیما به خرید ارز رمزنگاری شده با روپیه بپردازند.

.

راهکار بانکی کشا

پلتفرم بانکداری آنلاین کشا که در بریتانیا واقع است، اعلام کرده که از تاریخ 23 اکتبر کاربران این پلتفرم می‌توانند با استفاده از روپیه هند، نسبت به خرید ارزهای رمزنگاری شده اقدام کنند. کمپانی مذکور توضیح می‌دهد: «در شرایط فعلی، بانک‌های هند خدمات دسترسی به تکنولوژی رمزنگاری را ارائه نمی‌دهند، از همین رو کشا با پیدا کردن یک راهکار وارد میدان شده است.» توضیح بیشتر آن‌که:

به مناسبت سالروز فستیوال هندی دیوالی که با موضوع ثروت و شکوفایی برگزار می‌شود، کشا سرویس سپرده‌گذاری با روپیه و خرید ارزهای رمزنگاری شده را برای ساکنان این کشور فراهم می‌کند. حداکثر مبلغی که هر کاربر به صورت ماهیانه می‌تواند در این سرویس سپرده‌گذاری کند، یک کرور روپیه هند در نظر گرفته شده است.

جنینا لویز که یکی از ‌بنیانگذاران کشا محسوب می‌شود، در گفتگو با نیوز.بیت‌کوین تایید کرد که مردم می‌توانند با پرداخت روپیه نسبت به خرید بیت‌کوین، اتریوم و توکن کشا که متعلق به خود آنهاست، اقدام کنند. وی اشاره کرد که تا کریسمس، بیت‌کوین کش نیز به این فهرست افزوده خواهد شد.

کاربران در صورتی می‌توانند به خدمات بانکی کشا دسترسی پیدا کنند که توکن متعلق به خود این پلتفرم را خریداری کرده باشند. کومار گورو سمت مدیرعاملی کشا را به عهده دارد. او در اوایل ماه جاری میلادی اظهار داشت:

ما سرویس خرید ارز رمزنگاری شده با روپیه را برای آن دسته از هندی‌ها فراهم می‌کنیم که دست کم، 2500 کشا در کیف‌پول کشا خود داشته باشند.

این کوین در حال حاضر با قیمت 0.008 دلار خرید و فروش می‌شود و برای پرداخت کارمزدها و سرویس‌های پلتفرم قابل استفاده است.

کشا در ژوئن سال 2016 تاسیس شده و در حال حاضر خدمات مرتبط با حساب‌های شخصی و تجاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد. طبق اعلام شرکت، بخش عمده‌ای از کاربران این پلتفرم در کشور هند ساکن هستند. خرید ارزهای رمزنگاری شده با استفاده از کارت اعتباری و بدهی، واریز وجه از طریق انتقال بانکی در بیش از 200 کشور و برداشت وجه با استفاده از ارز محلی کاربر، جزو خدماتی هستند که پلتفرم کشا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

علاوه بر آن، این شرکت عنوان کرده که «حساب‌های بانکی مبتنی بر رمزنگاری این شرکت با استقبال بالایی روبرو شده، به طوری که 700 کسب‌وکار برای استفاده از آن ثبت‌نام کرده‌اند و بسیاری در مرحله آنبوردینگ قرار دارند.»

.

محدودیت‌های بانکی و عدم اطمینان رگولاتوری

از زمانی که بانک مرکزی هند موسسات مالی را از ارائه سرویس‌ به کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده منع کرده، کشا در تلاش بوده تا یک راهکار جایگزین را در اختیار کاربران هندی قرار دهد. این ممنوعیت از جولای سال گذشته اجرایی شده و در نتیجه آن، بانک‌ها تمامی حساب‌های صرافی‌های رمزنگاری را بستند و آن‌ها را به تعطیلی کشاندند. از آن زمان به بعد چندین دادخواست با موضوع اعتراض به این محدودیت به دیوان عالی این کشور ارسال شده است. قرار است دادگاه از تاریخ 19 نوامبر فرآیند رسیدگی به پرونده را از سر بگیرد.

تعدادی از صرافی‌های رمزنگاری با راه‌اندازی تجارت همتا به همتای امانی، به قانون ممنوعیت بانک مرکزی هند پاسخ دادند. بیت‌کوین.کام نیز یک بازار همتا به همتا دارد که امکان معامله بیت‌کوین کش را برای کاربران ساکن در کشور هندوستان فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که یک مشکل بزرگ‌تر نیز در هند در حال ظهور است و آن عبارت است از تبیین یک چارچوب قانونی برای ارزهای رمزنگاری شده. دولت هند با تهیه یک پیش‌نویس لایحه در نظر دارد خرید و فروش تمامی ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کند و تنها ارزهای دولتی را استثنا کرده است. به دادگاه عالی اعلام شده که به احتمال زیاد، این لایحه در جلسه بعدی پارلمان مطرح خواهد شد. تعداد زیادی از فعالان جامعه رمزنگاری هند معتقدند که لایحه مذکور نقص‌هایی دارد. آن‌ها با برگزاری کمپین‌های مختلف به شدت در تلاشند تا دولت را به بازنگری در این لایحه مجاب کنند.

منبع: نیوز.بیت‌کوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.