راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرپرست محصول انجمن لیبرای فیسبوک کناره‌گیری کرد

سایمون موریس که سمت مدیریت محصول را در انجمن لیبرا به عهده داشت، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

طبق اطلاعات موجود در حساب لینکدین موریس، او تنها پنج ماه پس از پیوستن به پروژه، در ماه اوت بدون سر و صدا از آن جدا شد.

این تنها یکی از چندین خبر بدی است که در مورد این پروژه جنجالی منتشر شده است.

ببینید: پی‌پال به عنوان اولین شرکت از انجمن لیبرای فیسبوک کناره‌گیری کرد

موریس یکی از معدود اعضای شناخته شده انجمن لیبرا بود. انجمن لیبرا غیرانتفاعی است و در ژنو قرار دارد. هدف از تاسیس انجمن مذکور نظارت و قانون‌گذاری استیبل‌کوین فیسبوک است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در سال 2020 میلادی راه‌اندازی شود.

یک منبع ناشناس در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی در مورد کناره‌گیری سرپرست محصول انجمن لیبرای فیسبوک عنوان کرد:

او به شکل موقتی به سمت مدیریت محصول منسوب شده بود و تا زمانی که یک مدیر دائمی پیدا نشود، کسی جایگزین او نخواهد شد.

وی اشاره کرد که در حال حاضر، برتراند پرز که مدیریت ارشد عملیات انجمن لیبرا را به عهده دارد، وظیفه مدیر عاملی موقت این انجمن را نیز انجام می‌دهد.

لیبرا انجمنی است که توسط چندین عضو موسس پشتیبانی می‌شود و تا پایان سال جاری، فیسبوک نقش رهبری آن را به عهده خواهد داشت. هر یک از این 28اعضا، به عنوان تعهد، 10 میلیون دلار به این پروژه کمک کرده‌اند تا اجازه عضویت در آن را داشته‌ باشند.

در وایت‌پیپر لیبرا آمده که هدف انجمن لیبرا، «ایجاد هماهنگی و فراهم کردن یک چارچوب نظارتی برای شبکه بوده است. رهبری فرآیند جمع‌آوری کمک‌های اجتماعی برای کمک به تقویت شمول مالی نیز یکی دیگر از اهداف انجمن به شمار می‌رود.»

چندی پیش غول پرداخت پی‌پال به عنوان اولین شرکت از انجمن لیبرا کناره‌گیری کرد. با افزایش فشارها از جانب رگولاتورها، ویزا و مسترکارت نیز دلسرد شده‌اند.

قرار است که اعضای انجمن لیبرا در 14 اکتبر در ژنو دور هم جمع شوند تا در مورد جزئیات کلیدی پروژه و تعیین هیئت مدیره به گفتگو بپردازند.

مارک زاکربرگ، روز 23 اکتبر در یک جلسه دادرسی با عنوان «بررسی فیسبوک و تاثیر آن بر خدمات مالی» شرکت خواهد کرد و در حضور نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا به سوالات مطرح شده در مورد پروژه لیبرا پاسخ خواهد داد.

منبع: ای‌تی‌ام مارکت‌پلیس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.