راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یونیسف در راستای حمایت از تکنولوژی متن باز، یک صندوق کریپتوکارنسی راه‌اندازی می‌کند

صندوق کودکان ملل متحد یا همان یونیسف صندوق رمزنگاری شده‌ای را راه‌اندازی کرده تا هم از تکنولوژی متن باز پشتیبانی کند و هم توانایی دریافت، نگهداری و توزیع کمک‌های مردمی در غالب بیت‌کوین و اتریوم را داشته باشد.

یونیسف با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد که این صندوق، آن دسته از کمک‌های مردمی را که از جنس ارزهای رمزنگاری شده هستند، دریافت خواهد کرد و به همان شکل به مصرف خواهد رساند. طبق اعلام یونیسف، برای اولین بار است که یکی از موسسات وابسته به سازمان ملل دست به چنین اقدامی می‌زند.

بنیاد اتریوم اولین کمک‌ مالی را به صندوق رمزنگاری شده یونیسف واریز کرده و این نهاد نیز مبالغ جمع‌آوری شده را به سه کمک‌گیرنده صندوق نوآوری یونیسف اهدا خواهد کرد.

پرس‌کریپتو، اتیکس لبز و یوتوپیکسار که در حوزه‌هایی مانند ثبت و ردیابی نسخه و ایجاد ارتباط بین سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه فعالیت می‌کنند، سه پلتفرمی هستند که بر اساس اعلام یونیسف، از کمک هزینه‌های مالی صندوق رمزنگاری شده یونیسف استفاده خواهند کرد.

آیا میاگوچی، مدیر اجرایی بنیاد اتریوم طی سخنرانی خود در رویداد DevCon اظهار داشت که این بنیاد، 100 اتر، معادل با 18 هزار دلار به حساب یونیسف واریز کرده است.

هنریتا فور که سمت مدیر اجرایی یونیسف را به عهده دارد، عنوان کرد:

این یک سرمایه‌گذاری جدید و هیجان‌انگیز برای یونیسف محسوب می‌شود. اگر ارزها و اقتصاد دیجیتال پتانسیل آن را دارند که زندگی نسل آینده را تغییر دهند، ما نیز باید دست به کار شده و از فرصت‌های ارائه شده توسط این تکنولوژی‌ها استفاده کنیم.

میاگوچی در سخنان خود اعلام کرد: «ما با مشارکت یونیسف قصد داریم در جهت بهبود نحوه دسترسی به الزامات پایه، حقوق و منابع حوزه رمزنگاری قدم برداریم.»

صندوق رمزنگاری یونیسف جدیدترین تلاش آژانس کودکان سازمان ملل در راستای افزایش نرخ پذیرش تکنولوژی بلاکچین به شمار می‌رود. چند ماه پیش، این صندوق با دولت قرقیزستان صحبت کرده بود تا طی طرحی به نام پراجکت کانکت، تکنولوژی بلاکچین به منظور دسترسی مدارس این کشور به اینترنت مورد استفاده قرار بگیرد.

در ماه دسامبر سال گذشته نیز یونیسف اعلام کرده بود که مبلغی برابر با 100 هزار دلار را به سرمایه‌گذاری در شش استارت‌آپ بلاکچینی اختصاص خواهد داد. این استارت‌آپ‌ها با به‌کارگیری تکنولوژی بلاکچین به حل چالش‌های جهانی می‌پردازند. ایجاد شفافیت در ارائه خدمات سلامتی و مدیریت منابع و امور مالی نمونه‌هایی از خدمات استارت‌آپ‌های مذکور است.

منبع: کوین‌دسک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.