راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلتفرم دیجیتال جهانی به نام Trade Club Alliance توسط 14 بانک راه‌اندازی شد

گروهی از 14 بانک، از جمله سانتاندر، رویال بانک کانادا و ام‌یو‌اف‌جی، پلتفرم دیجیتالی را به‌منظور حل موانع تجارت بین‌المللی راه‌اندازی کرده‌اند. این پلتفرم دیجیتالی که اتحادیه باشگاه تجارت (Trade Club Alliance) نام دارد قصدش این است که کسب‌وکارهایی که به دنبال تجارت کالا در سطح جهانی هستند را شناسایی کند و به آنها اطلاعات موردنیاز در خصوص مقررات و تعرفه‌های تجارت برای کشورهای مربوطه را ارائه دهد.

درواقع این پلتفرم راه‌ ارتباطی است برای خریداران و تامین‌کنندگان مورداعتماد تا به طرفین معامله در بازارهای سراسر جهان وصل شوند. بدین‌ترتیب، اعضای این پلتفرم به اطلاعات بیش از 180 کشور دسترسی خواهند داشت؛ اطلاعاتی از قبیل تحلیل ارز، روندهای بازار و الزامات حمل‌ونقل و غیره.

این پلتفرم دیجیتالی از یادگیری ماشین و خدمات مبتنی بر کلود با قابلیت شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند تا با ارائه اطلاعات مفید برای شرکت‌ها به آنها در تجارت بین‌المللی کمک کند.

خاویر سان فلیکس، رئیس خدمات پرداخت جهانی در بانکو سانتاندر می‌گوید:

«با ترکیب ارتباط انسانی و نوآوری تکنولوژی در این اتحادیه، مشتریان ما می‌توانند به دنیایی از فرصت‌های جدید دست پیدا کنند. همچنین آنها می‌توانند ارتباطات بسیار مطمئن در بازارهای جدید داشته باشند و به راحتی به جدیدترین ابزارها و تخصص تجاری دسترسی پیدا کنند.»

از جمله اعضای این اتحادیه می‌توان به بانک تجارت ابوظبی، گروه آتیجاریوفا، بانک ایتالیایی بی‌پی‌ام، شرکت خدمات مالی مالزیایی سی‌آی‌ام‌بی، گروه کردیت آگریکول، یوروبانک، گروه کی‌بی‌سی، بانک صنعتی کره، گروه نوردی، بانک تجاری سیام و استاندارد بانک آفریقای اشاره کرد.

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.