راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از یک سوم مردم ایران پس‌اندازی ندارند و بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بانک‌ها است

کارگاه ولث‌تک یکی از کارگاه‌هایی بود که 14 شهریور و در کنار دیگر کارگاه‌هایی که در حوزه‌های لندتک، اینشورتک و بلاکچین برگزار شد. بخش اول کارگاه ولث‌تک پنجشنبه ساعت نه صبح توسط محمد قاسمی مدیرعامل سوشیانت برگزار شد.ابتدای این کارگاه به توضیحی درباره بک‌گراند بازار بورس و تاریخچه آن گدشت و سپس ارکان بورس معرفی و آمار جالبی درباره سرمایه‌‌گذاری‌هایی که مردم ایران انجام می‌دهند هم ارائه شد.

ببینید: ولث‌تک چیست؟ / گزارش ویدئویی

در ادامه خلاصه‌ای از این کارگاه همراه با فایل پاورپوینت ارائه محمد قاسمی آورده شده است.

در پاورپوینتی که قاسمی در این کارگاه ارائه کرد، تعریفی از سرمایه آورده شده بود که توصیح می‌داد سرمایه با پول فرق دارد و پولی که در کسب‌وکاری به‌عنوان cash flow برای ار استفاده می‌شود هم حکم سرمایه را دارد. در ادامه انواع سرمایه‌گذاری معرفی شد که شامل مالکیتی، اعتباردهی و صندوق بازار پول است.

قاسمی بازار سرمایه را به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم تولید سرمایه معرفی کرد که می‌تواند با مدیریت جایگاه آن و بهینه‌سازی روش‌های سودآوری و ایجاد راه‌حل‌های تکنولوژی محور در نهایت به مدیریت ثروت تبدیل شود. به گفته قاسمی ایجاد پلی میان تولید و ثروت، عرضه و تقاضا می‌تواند همان نقطه عطف و تمایز این بازار مالی باشد.

وقتی صبحت از سرمایه‌گذاری شد، قاسمی به گزارش جالبی اشاره کرد که نشان می‌داد پس‌انداز مردم ایران بیشتر در کدام بخش‌ها است. براساس این گزارش ۱۰ درصد پس‌اندازها در طلا و سکه، ۱۰ درصد در ایجاد شغل، ۱۵ درصد زمین و املاک، ۲۵ درصد در بانک‌ها، 1/5 درشد در بورس و 1/2 درصد در حوزه ارز قرار دارد و جالبتر اینکه بیش از یک سوم مردم ایران پس‌اندازی ندارند.

در ادامه این کارگاه صحبت به معرفی ولث‌تک رسید که رسالت آن مدیریت ثروت و پیدا کردن راه‌هایی برای کسب ثروت و محافظت از آن عنوان شد‌ و همچنین به کاربردهای فناوری در زمینه مدیریت سرمایه اشاره شد که شامل مدیریت ریسک، معاملات الگوریتمی، ربات‌های مشاور، سوشال تریدینگ و هوش مصنوعی است.

.

سطوح مشاوره رباتیک

قاسمی این سطوح را در چهار بخش عنوان کرد. در سطح اول، مشتریان می‌توانند به شکل آنلاین وارد هر پلتفرمی شده و سپس یک به اصطلاح پروفایل ریسک یا سرمایه‌گذاری دریافت کرده و محصولات پیشنهادی را براساس آن انتخاب کنند. در سطح دوم، این فناوری محصولات را برای مشتری انتخاب می‌کند. در سطح سوم، قاسمی به این موضوع اشاره کرد که این مشاورات رباتی تقریبا شبیه به انسان‌ها هستند زیرا کامپیوتر به سادگی، پروفایل را با پورتفولیویی مطابقت می‌دهد که از پیش توسط انسان‌ها تعریف شده است. در سطح چهارم هم این الگوریتم‌ها پورتفولیو را ایجاد کرده، به ترابایت‌ها اطلاعات تاریخی یا زنده واکنش نشان می‌دهند و به طور ایده‌آل دستورها را در قیمت بازار بهتر و هزینه‌های پایین‌تر برای مشتری اجرا می‌کنند.

.

دیجیتالی کردن مدیریت ثروت

باتوجه به اینکه قاسمی مدیریت ثروت دیجیتال را کاری که مربوط به آینده باشد نمی‌دانست و آن را مربوط به زمان حال می‌دانست، سه گام را در ساخت یک چهارچوب برای این مدیریت اینطور معرفی کرد:

  • دسترسی به داده‌های مالی و خبری
  • استخراج اطلاعات باارزش از داده‌ها (فیلتر کردن نویز)
  • ایجاد راه‌حل‌های پروتفولیو

البته باتوجه به اینکه هیچ راه‌حلی برای همه مناسب نیست، شخصی‌سازی در مدیریت ثروت را مطرح کرد و آن را کلید پیشرفت می‌دانست.

فایل ارائه محمد قاسمی را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.