راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد گرفت / دژپسند: کارمزد اخذشده از حساب مشترکان بانکی بابت ارائه خدمات کاملا قانونی است

در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر اقتصاد و امور دارایی در رابطه با علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانکی برای اخذ کارمزد پیامک از حساب آنها و همچنین علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط قانع نشدند و فرهاد دژپسند دو کارت زرد دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوال منصور مرادی مبنی بر علت عدم اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان بانک‌ها مبنی بر فعال‌سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه از حساب مشتریان بیان کرد:‌ «بنده در کمیسیون نیز عرض کردم این کارمزد به‌موجب قراردادی که بین مشتری و بانک منعقد می‌شود از حساب مشترکان بانکی اخذ می‌شود. در این قرارداد بانک سرویس‌ها را اعلام کرده و مشتری سرویس موردنظر خود را انتخاب می‌کند. بر اساس ماده ۱۵ این قرارداد هزینه ارائه سرویس‌ها به عهده مشتری است و مشتری نیز با امضای خود این موضوع را می‌پذیرد.»

او در ادامه گفت:‌ «خدماتی که بانک‌ها ارائه می‌دهند به‌منظور تسهیل امور مشتریان است و این خدمات برای بانک‌ها هزینه‌ای دارد که تبعا باید منبعی برای تامین این هزینه‌ها در نظر گرفته شود. بانک‌ها حق ندارند از محل سود دریافتی تسهیلات اعطایی هزینه دیگری را پوشش دهند و لذا بهترین راه‌حل برای تامین منبع هزینه خدمات مشتریان سرویس‌ها است.»

او در ادامه تاکید کرد:‌ «مشتریانی که این خدمات را نمی‌خواهند در ابتدا اعلام کرده و دیگر هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. تمام کارمزدی که از حساب مشتریان پخش می‌شود بر اساس قرارداد بین بانک و مشتری و در چارچوب تعرفه‌های بانک مرکزی است. اگر هزینه‌ای غیر از این کسر شود، مشتریان می‌توانند به نهادهای نظارتی مراجعه کنند.»

همچنین به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) مجلس به سوال ۱۲ نماینده مجلس درباره علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ داد. اما نمایندگان از پاسخ‌های او قانع نشدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.