راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهار روند هوش مصنوعی که صنعت بیمه را در سال‌های آینده شکل می‌دهند

این روزها فناوری‌های اساسی هوش مصنوعی در کسب‌وکارها، خانه‌ها و وسایل نقلیه و همچنین در مورد شخص خودمان  مورد استفاده قرار می‌گیرند. چهار گرایش اصلی تکنولوژی که با هوش مصنوعی در ارتباط هستند می‌توانند در یک دهه آینده شکل تازه‌ای به صنعت بیمه دهند و اینشورتک را دچار تحول بزرگی کنند. شبکه نوآفرینی پلنت به معرفی این چهار گرایش هوش مصنوعی که با نوآوری  در صنعت بیمه آینده اینشورتک را می‌سازند، می‌پردازد.

.

انفجار داده‌های دستگاه‌های متصل

مدت‌هاست که در محیط‌های صنعتی، تجهیزات مجهز به حس گرها  حضور دارند اما در سال‌های آتی شاهد افزایش قابل توجه تعداد دستگاه‌های مصرف کننده متصل به هم خواهیم بود. نفوذ و رواج وسایل موجود (مثل  ماشین‌ها، تلفن‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند) به سرعت افزایش خواهد یافت و به دسته‌های جدید و روبه رشدی مانند پوشاک، لوازم خانگی، وسایل پزشکی و کفش و… می‌رسد. سیل داده‌های جدیدی که توسط این دستگاه‌ها ایجاد می‌شود به شرکت‌های بیمه این امکان را می‌دهد تا مشتریان خود را عمیق‌تر درک کنند.

این مساله به نوبه خود منجر به ارائه محصول جدید، قیمت‌گذاری‌های شخصی بیشتر و تحویل فوری خدمات می‌شود. به عنوان مثال یک فناوری پوشیدنی که به یک پایگاه داده آماری متصل است می‌تواند میزان ریسک شخصی خریدار را براساس فعالیت‌های روزانه و همچنین احتمال و شدت حوادث پیش روی بالقوه یک روز او محاسبه کند.

.

گسترش ربات‌های فیزیکی

به تازگی رباتیک شاهد دستاوردهای هیجان‌انگیز بسیاری بوده است. تولید فزاینده چاپگرهای سه‌بعدی و تنوع در محصولات تولیدی آنها آینده صنعت بیمه را تغییر خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی ساختمان‌های چاپی سه‌بعدی رواج پیدا می‌کنند و استارت‌آپ‌های اینشورتک باید به ارزیابی این مساله بپردازند که چگونه این نوآوری جدید بر ارزیابی خطر تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر این پهپادهای قابل برنامه‌ریزی، خودروهای بدون راننده، تجهیزات کشاورزی اتوماتیک و ربات‌های جراحی پیشرفته در دهه آینده همگی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی 25 درصد اتومبیل‌های در حال حرکت در جاده‌ها بدون راننده باشند. در این میان اینشورتکی‌ها باید درک کنند که چطور حضور فزاینده ربات‌ها در زندگی روزمره و صنایع مختلف باعث تغییر ریسک، تغییر انتظارات مشتری و ایجاد انگیزه جدید برای تولید محصولات تازه خواهد شد.

.

اکوسیستم‌های داده و منبع باز: ابزار اینشورتک

همان طور که داده‌ها در همه جا در دسترس قرار می‌گیرند، پروتکل‌های open source) برای اطمینان از اینکه داده‌ها می‌توانند به اشتراک گذاشته شوند و در صنایع مورد استفاده قرار گیرند، گسترش پیدا می‌کنند. نهادهای دولتی و خصوصی مختلفی به منظور به اشتراک‌گذاری داده‌ها برای موارد استفاده چندگانه تحت یک چارچوب نظارتی و امنیتی مشترک گرد هم می‌آیند. به عنوان مثال داده‌های لوازم پوشیدنی به طور مستقیم به دست شرکت‌های بیمه می‌رسد و داده‌های مربوط به خانه و خودرو از طریق آمازون، اپل، گوگل در دسترس قرار می‌گیرد.

.

پیشرفت در فناوری‌های شناختی

شبکه‌های عصبی مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌های یادگیری عمیق که در حال حاضر در درجه اول برای پردازش تصویر، صدا و متن‌ استفاده می‌شوند، در طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها کاربرد دارند. این فناوری‌های شناختی که برای یادگیری از طریق تجزیه و تحلیل تا حدودی از ذهن انسان الگو می‌گیرند، رویکردی استاندارد برای پردازش جریان‌های داده بسیار بزرگ و پیچیده خواهند داشت که از طریق محصولات فعال بیمه مرتبط با رفتار و فعالیت‌های فرد تولید خواهند شد.

با افزایش تجاری‌سازی این نوع فناوری‌ها، اینشورتک‌ها به مدل‌هایی که مدام در حال یادگیری و تطبیق با دنیای اطراف هستند دسترسی خواهند داشت و می‌توانند محصولات جدید و تکنیک‌های تعامل را بیشتری را توسعه  دهند و در عین حال در زمان واقعی به تغییر در ریسک‌های اساسی یا رفتارها واکنش نشان دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.