راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به استارت‌آپ جیبی‌مو در الکام‌استارز 98 / مدیرعامل جیبی‌مو از خدمات جدید این استارت‌آپ می‌گوید

استارت‌آپ جیبی‌مو امسال با ارائه محصولاتی مانند راهکار 360 درجه پرداخت مخصوص کسب‌وکارها، ارائه نسخه وب و پرداخت و درخواست از طریق شماره موبایل در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ حضور یافت.

جیبی‌مو دومین سالی بود که در نمایشگاه الکامپ شرکت می‌کرد. به گفته عرفان مرادیان، مدیرعامل جیبی‌مو، سال گذشته این استارت‌آپ در سالن 38 حضور داشته و هدف از حضور نیز تعامل با بانک‌ها و مؤسسات مالی بود. پس از آن این شرکت در چندین نمایشگاه مختلف مرتبط با بانکداری الکترونیک شرکت کرده و امسال نیز تصمیم گرفت در میان استارت‌آپ‌ها باشد. به‌همین دلیل در بخش الکام‌استارز حضور پیدا کرد.

.

راهکار 360 درجه پرداخت مخصوص کسب‌وکارها

راهکار 360 درجه پرداخت، محصول جدیدی است که جیبی‌مو در این نمایشگاه ارائه داده است. مرادیان در این‌باره توضیح داد: «این محصول که دو هفته گذشته نیز به‌صورت عمومی ارائه شد، راهکار 360 درجه پرداخت مخصوص کسب‌وکارها است. این راهکار، یک راهکار جامع برای کسب‌وکارهای خرد، متوسط و بزرگ محسوب می‌شود که مشتریان تمام خدمات پرداخت و بانکداری الکترونیک خود را می‌توانند به‌صورت تلفیقی از ما دریافت کنند.»

.

قابلیت‌های نسخه وب

او در ادامه به محصول نسخه وب اشاره کرد و گفت: «علاوه‌بر محصول راهکار 360 درجه، نسخه وب خود را نیز در نمایشگاه ارائه دادیم. در این نسخه افراد به‌راحتی می‌توانند بدون نصب برنامه، دسترسی به نسخه وب را داشته باشند. در عین حال خدمات بیشتری نسبت به اپلیکیشن را می‌توانند دریافت کنند.»

به گفته او مزیت این خدمات برای کسب‌وکارها این است که می‌توانند درخواست و پرداخت گروهی داشته باشند. همچنین می‌توانند تمام تراکنش‌های خود را از نقطه شروع تا پایان ردیابی کنند. نکته جالب این موضوع این است که هر فرد می‌تواند درگیر چندین کسب‌وکار شود و در پنل به‌راحتی مانند گوگل و اسلک می‌تواند از یک حساب شخصی به سایر حساب‌های کسب‌وکاری ورود پیدا کند.

او توضیح داد که این ویژگی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود. افراد به‌عنوان سازنده یک کسب‌وکار نیز می‌توانند سطوح دسترسی مختلفی را تعریف کنند و افرادی که به کسب‌وکار اشخاص دسترسی دارند، با سطوح دسترسی مختلف با پنل در تعامل باشند. به این معنی که یک کارشناس مالی می‌تواند تراکنش‌ها را رصد کند، تنخواه‌گردان نیز می‌تواند پرداخت را انجام دهد، مدیر مالی نیز به‌راحتی می‌تواند درخواست و صدور فاکتور داشته باشد و به‌راحتی سایر ذی‌نفعان اکوسیستم و کسب‌وکار را مدیریت کند و تحت نظر داشته باشد. این موضوعی بود که جای آن در سیستم‌های پرداخت و بانکداری خالی بود.

نکته اساسی در این نسخه وب از نظر مرادیان این است که از طریق آن یک کسب‌وکار به‌راحتی می‌تواند فاکتورهای خود را از طریق پنل ارسال کند و همانجا قابلیت یادآوری را داشته باشد. با این کار هزینه نیروهای اداری و کارشناسی کاهش می‌یابد و درواقع اگر فاکتوری پرداخت نشده باشد، به آن فرد به‌صورت اتوماتیک یادآوری هوشمند می‌شود تا نهایتاً آن پرداخت انجام شود.

.

ارتقای سطح پرداخت و درخواست از طریق شماره موبایل

او در ادامه به ارتقای سطح پرداخت و درخواست از طریق شماره موبایل اشاره کرد و توضیح داد: «در این موضوع توانسته‌ایم بخش پرداخت را یک سطح ارتقا دهیم و اکنون افراد می‌توانند به‌راحتی و بدون در نظر گرفتن اینکه فردی که قرار است به حساب او پول را واریز کنند، در جیبی‌مو عضو باشد، از طریق شماره موبایل مبلغ موردنظر را به او واریز کنند. در این راهکار فرد مقابل یک پیامک حاوی لینک دریافت می‌کند و پس از باز کردن لینک صرفاً کافی است شماره حساب یا شبای خود را وارد کند و پول بلافاصله به حساب او منتقل شود. این موردی است که در ایران نمونه نداشته و این سبک از پرداخت اولین‌بار است که اتفاق افتاده است.»

مدیرعامل جیبی‌مو جنس استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال را نسبت به سال گذشته متفاوت دانست. او توضیح داد: «امسال در بین افراد جوان‌تر، باانگیزه‌تر، پرانرژی‌تر و درعین حال از جنس خودمان یعنی استارت‌آپی‌تر قرار گرفتیم؛ به‌همین دلیل جنس استقبال متفاوت بوده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.