راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ابر آروان، در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ چه محصولاتی را ارائه داد؟

ابر آروان امسال پنجمین حضور خود را در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ تجربه کرد. علاوه‌بر محصولات جدیدی که این شرکت در نمایشگاه ارائه داده بود، فضای خلاقانه غرفه نیز تفاوت زیادی را با دیگر غرفه‌ها ایجاد کرده بود. ابر آروان چهار محصول جدیدی که امسال از آن رونمایی کرده بود را در نمایشگاه ارائه داد.

 ابر آروان یکی از شرکت‌های پیشگام ایرانی در خصوص ارائه خدمات ابری است که بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات به‌واسطه نوآوری‌ها و چارچوب‌شکنی‌های مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته، آن را می‌شناسند. در نمایشگاه الکامپ با مجتبی مصطفوی، استراتژی‌بان کسب‌وکار آروان گفت‌وگوی کوتاهی درباره محصولات جدیدی که در نمایشگاه ارائه داده‌اند، داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

.

ارائه محصول ذخیره‌سازی ابری

مصطفوی توضیح داد: «ابر آروان تنها ارائه‌دهنده زیرساخت‌های یکپارچه ابری در کشور است که در حال حاضر بیش از 10 محصول ابری زیرساختی را ارائه می‌دهد که شامل زیرساخت پردازش ابری، فضای ذخیره‌سازی ابری، شبکه توزیع محتوا یا CDN، WAF (فایروال تحت وب) ابری، DDoS Protection ابری، فایروال ابری، زیرساخت ویدئو مبتنی بر VOD و پخش زنده و غیره است.»

اولین محصول جدیدی که مصطفوی نام برد، محصول ذخیره‌سازی ابری است. او در این‌باره توضیح داد: «نسخه بتای محصول ذخیره‌سازی ابری فراهم شده و حداکثر تا دو ماه آینده نیز به‌صورت تجاری ارائه می‌شود.»

.

راهکاری برای افزایش کارایی سرویس‌های مالی

او در ادامه راهکار جامع آروان در صنعت مالی را توضیح داد و گفت: « اقدام دیگر ما ارائه راهکاری جامع برای فعالان حوزه صنعت مالی است. این راهکار با هدف افزایش کارایی سرویس‌های مالی و تأمین امنیت کسب‌وکارها در این حوزه برای فعالان صنعت مالی مانند بانک‌ها، بیمه، حوزه فین‌تک و بورس فراهم شده است.»

او گفت: «همانطور که می‌دانید بحث امنیت و به‌خصوص حملات نقض سرویس توزیع شده یا DDoS یکی از دغدغه‌های بزرگ سرویس‌های مالی است که ابر آروان توانسته به این دغدغه پاسخ دهد. در حال حاضر بانک‌هایی مانند بانک پاسارگاد، آینده، سامان و توسعه تعاون در حال استفاده از این سرویس‌ها هستند. در حوزه فین‌تک نیز شرکت زرین‌پال و چند فعال دیگر از این محصول استفاده می‌کنند. از میان شرکت‌های پی‌اس‌پی نیز شرکت پاسارگاد در حال همکاری با ما است و با چند شرکت دیگر نیز در حال مذاکره هستیم که از سرویس‌های ابر آروان بهره ببرند.»

ویژگی جدید دیگری که استراتژی‌بان کسب‌وکار آروان از آن گفت، Opensesam، راهکار آروان برای Remote Key Offloading است. او درباره این سرویس توضیح داد: «این محصول که از امسال ارائه شده فعالان مالی از طریق آن می‌توانند، بدون اینکه نیاز باشد کلید رمزنگاری خود را در اختیار آروان قرار دهند، از شتابدهی و خدمات امنیتی ابر آروان استفاده کنند. در حال حاضر دو شرکت در دنیا این فناوری را ارائه داده‌اند که یکی از آنها در آمریکاست و دیگری نیز ابر آروان است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.