راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقاد ترامپ از رمزارزها ازجمله بیت‌کوین و لیبرا / کریپتوکارنسی‌ها باید تحت قوانین بانکداری قرار بگیرند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ارزهای رمزنگاری‌شده را غیرقابل اعتماد دانست. او رمزارزها را ملزم به اطاعت از قوانین بانکی کرد.

ترامپ از رمزارزها به‌خصوص بیت‌کوین و ارز رمزنگاری‌شده لیبرا فیسبوک، که توسط شرکت‌هایی مانند اوبر و مسترکارت حمایت می‌شود، انتقاد کرد.

او در توییتی گفت که طرفدار بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر نیست، زیرا آنها پول نیستند و ارزششان کم و ناپایدار است. دارایی‌های کریپتو تنظیم‌نشده می‌توانند رفتارهای غیرقانونی از جمله تجارت مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل کنند.

او همچنین از ارز رمزنگاری شده لیبرا فیسبوک گفت که قابل اعتماد نیست. ترامپ گفت: «اگر فیسبوک و شرکت‌های دیگر می‌خواهند به بانک تبدیل شوند، باید به‌دنبال یک چارتر جدید بانکی و بر پایه تمامی قوانین بانکی، همانند بانک‌های ملی و بین‌المللی باشند».

هم‌چنین ترامپ، ارزهای فیات، به‌خصوص دلار آمریکا را قابل اعتمادترین ارز در دنیا دانست. قیمت بیت‌کوین، که به اعتقاد او کم ارزش است، نسبت به سال گذشته 70درصد رشد داشته و در 11 جولای 2019، معادل 11 هزار 450 دلار آمریکا بوده است.

ترامپ در توییتی گفت: «ما در آمریکا فقط یک ارز واقعی داریم که اکنون قدرتمند‌تر از قبل شده و قابل اعتماد است. تاکنون این دلار به‌عنوان ارز غالب در جهان شناخته شده است و همیشه نیز شناخته‌شده خواهد ماند».

بنابراین ترامپ به جمعی از سیاست‌مدارانی می‌پیوندد که از رمزارز لیبرا فیسبوک انتقاد می‌کنند. هفته بعد دیوید مارکز، رئیس پروژه رمزارز فیسبوک، درخصوص برنامه‌های شرکت برای لیبرا و نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی، در مجلس سنا شهادت می‌دهد.

لازم به ذکر است ترامپ این نظرات را روزی گفت که در کاخ سفید، توییتر و فیسبوک را به سانسورکردن او و نظرات محافظه‌کارانه‌اش متهم کرد.

هرچند رگولاتورهای آمریکا در خصوص اینکه کدام رمزارز را ایمن، ارز یا کالا درنظر گیرند، دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما وزیرخزانه‌داری، استیو منوچین گفت که نگران این است این رمزارزها برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده شود. او به CNBC گفت: «تمرکز اصلی من بر تمامی رمزارزها و هم‌چنین بیت‌کوین است و اطمینان حاصل کردن از اینکه از آنها در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده نشود. پس در آمریکا، بر طبق قوانین این کشور اگر فعالیت شما در حوزه کیف پول‌های بیت‌کوین است پس باید بر طبق قوانین بانکی عمل کنید.»

انجمن بلاکچین در پاسخ به ترامپ، از او خواست تا از این تکنولوژی حمایت کند؛ تکنولوژی که پتانسیل رشد اقتصاد آمریکا را دارد و قدرت را از تکنولوژی‌های انحصاری گرفته و به دست مردم می‌دهد.

او توییت کرد: «اگر به رهبری ایالات متحده آمریکا اهمیت می‌دهید، پس باید به سیاست‌هایی که به رشد صنعت کمک می‌کنند نیز اهمیت دهید».

منبع: BUSINESS INSIDER

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.