راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه محور اصلی طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي

بالاخره طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. تحقیق و تفحصی که به گفته یکی از نمایندگان دارای سه محور اصلی است که نمایندگان پس از استراحت تعطیلاتشان، آن را پیگیری می‌کنند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس از تدوين طرح تحقيق و تفحص در كميسيون متبوعش و ارائه آن به هيأت رئيسه مجلس بعد از تعطيلات مجلس خبر داد.

عبدالكريم رجبي درباره طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی گفت: بنده امضاء‌كننده طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي نيستم، اما اين طرح در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: در واقع حدود ۱۰ نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گزارشي مبني بر لزوم تحقيق و تفحص از بانك مركزي را تهيه كرده‌اند كه اين درخواست بعد از پايان تعطيلات مجلس تقديم هيأت رئيسه مجلس مي‌شود.

نماينده مردم مينودشت در مجلس شوراي اسلامي درباره محورهاي این تحقیق و تفحص گفت: برداشت از حساب بانك‌ها، مسائل مربوط به تخصيص ارز و نابساماني مديريت ارز و شبهاتي در مورد فعاليت مؤسسات مالي و اعتباري، 3 محور اصلی تحقيق و تفحص از بانك مركزي است.

وی ادامه داد: ارائه گزارش وضعيت و كاركرد و پاسخ به برخي از سؤالات پيرامون كاركرد مؤسسات مالي و اعتباري از جمله محورهاي اصلي تحقيق و تفحص است. در اين تحقيق و تفحص به‌دنبال پاسخ براي ابهاماتي كه حول فعاليت مؤسسات مالي و اعتباري است، هستيم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علاوه بر اين‌ها، بلوكه شدن منابع بانكي طرح مسكن مهر و ابهاماتي كه در مورد آمارهاي بانك مركزي وجود دارد، در طرح تحقيق و تفحص از بانك مركزي مورد توجه قرار مي‌گيرد. منتظريم اين طرح در صحن علني مجلس مطرح شود.

منبع: تابناک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.