راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت تسلا (تولیدکننده خودروهای برقی) برای کاهش هزینه‌های خود رژیم سختی می‌گیرد

ایلان ماسک در ایمیلی به کارکنان تسلا اعلام کرده در صورتی که این شرکت هزینه‌های خود را به اندازه قابل‌توجهی کاهش ندهد طی ۱۰ ماه سرمایه نقدی‌اش تمام خواهد شد. تسلا در حالی به کاهش هزینه فکر می‌کند که اوایل این ماه شرکت ۷/ ۲ میلیارد دلار افزایش سرمایه داشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این ایمیل آمده است که ماسک و Zach Kirkhorn مدیر مالی این شرکت تمام هزینه‌های این شرکت از حقوق گرفته تا تأمین قطعات در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داده‌اند. در پایان سال ۲۰۱۹ تسلا ۲/ ۲ میلیارد دلار پول نقد در اختیار داشت اما شرکت ۷۰۲ میلیون دلار ضرر هم کرد و همین باعث شد که ماسک اعلام کند این شرکت یک رژیم سخت برای کاهش هزینه را مدنظر قرار خواهد داد و سرمایه‌گذاری ۷/ ۲ میلیارد دلاری هم جذب خواهد کرد تا شرکت سرپا باقی بماند.

تسلا می‌گوید پول قابل‌توجهی هم‌اکنون در حساب تسلا وجود دارد اما این پول تنها کفاف ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۹ را می‌دهد و به گفته ماسک برای اینکه شرکت از لحاظ مالی پایدار شود، مجبور به رژیم لاغری شدیدی است. این برای اولین بار نیست که ماسک از مشکلات مالی تسلا سخن می‌گوید. در واقع شرکت تسلا اساساً از همان ابتدا با مشکلات مالی شدید و عجیبی روبه‌رو بوده خود ماسک هم بارها به این موضوع اشاره کرده است.

سال گذشته هم ماسک در ایمیلی به کارکنان شرکت نوشت که مشغول اصلاحات هزینه‌ای در این شرکت است که بعد از آن شرکت ۹ درصد از کارکنانش را اخراج کرد. تمام این تغییرات همراه با فاجعه تولید در این شرکت همزمان بود جایی که تسلا قادر به تولید انبوه خودروهای سفارش گرفته نبود. شرکت تصمیم گرفت که تولید خودروی تسلا مدل ۳ را هر هفته تا چند هزار دستگاه بیشتر کند تا بتواند ۴۰۰ هزار پیش سفارش را انجام دهد.

تسلا البته به مرور نرخ تولید خود را بهبود داد تا تسلا مدل ۳ به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۱۸ تبدیل شد و دیگر نیازی به کوبیدن سر مدیرعامل به خودروی در حال ساخت نبود! اما به نظر می‌رسد کاهش هزینه‌ها هنوز نتوانسته تسلا را به سوددهی برساند.

در تمام رویدادهای تسلا ایلان ماسک تلاش کرده در جلوی موضوع قرار داشته باشد چه در بیان موفقیت‌ها و چه هنگام شکست‌ها و ضعف‌ها. ماسک در سال ۲۰۱۵ به وال‌استریت ژورنال گفت: «وقتی در جنگ قرار دارید، بهتر است در خط مقدم باشید. ژنرالی که پشت خط مقدم باشد جنگ را خواهد باخت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.