راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترس چینی‌ها از وضعیت ارزی‌شان آنها را به سمت بیت‌کوین سوق می‌دهد

کهنه‌کاران صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده می‌گویند که سرمایه‌گذاران چینی در تلاش‌اند تا ارز یوآن خود را با دیگر دارایی‌هایی مانند دلار یا بیت‌کوین معاوضه کنند؛ چراکه فکر می‌کنند قیمت یوآن رو به کاهش است.

از زمانی که ترامپ تعرفه‌های موجود روی محصولات چینی را طی دو هفته گذشته افزایش داد قیمت یوآن نیز در مقایسه با دلار دو درصد کاهش پیدا کرد. در همین حین هم برخی نگرانند که رئیس جمهور این کشور به منظور حفظ قیمت رقابتی محصولات برای خریداران آمریکایی، ارزش ارز کشور را کاهش دهد.

داوی وان پارتنر سابق در شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر دی‌اچ‌وی‌سی و هم‌بنیان‌گذار شرکت هلدینگ رمزنگاری‌شده پریمیتیو ونچرز دلیل افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین را با اشاره به شباهت میان دو نمودار بیت‌کوین و نرخ مبادله یوآن و دلار توضیح می‌دهد.

فیلیپ بخازی، مدیرعامل شرکت تجارت رمزنگاری‌شده ایکس‌بی‌تی‌او که براساس اخبار منتشرشده بیش از یک میلیارد دلار در ماه خریدوفروش انجام می‌دهد هم با نظرات وان موافق است.

او می‌گوید: «من با تعدادی از سرمایه‌گذاران در هنگ‌کنگ صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که وضعیت کسب‌وکاری در حوزه استیبل‌کوین‌ها وضعیت پررونقی است چراکه مردم در تلاش‌اند تا پول‌هایشان را از چین و هنگ‌کنگ خارج کنند.» سرمایه‌گذاران آسیایی به دنبال خرید ارز رمزنگاری‌شده قیمت ثابت تتر هستند تا بتوانند از محدوده ارز بومی خودشان خارج شوند.

از طرف دیگر دولت چین هم سخت در تلاش است تا جلوی مردم را برای فروش یوآن بگیرد. گری شیلینگ اقتصاددان ارشد سابق در شرکت مریل لینچ در این باره می‌گوید: «مردم برای خارج کردن پولشان از کشور بسیار مصمم هستند و برای انجام این کار هم از هیچ روشی رویگردان نخواهند بود و به همین خاطر تعجب نخواهم کرد که بیت‌کوین هم یکی از گزینه‌هایی باشد که افراد برای تبدیل پول خود به سراغش بروند.»

از آنجایی که خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده در چین از سال 2017 ممنوع شده بنابراین تخمین میزان تبادلات انجام‌شده در این حوزه کار سختی است. به گفته دیو چپمن رئیس هیئت‌مدیره کارگزاری OTC او‌اس‌ال در چین، بیشتر خریدوفروش‌های OTC در کشور چین روی گروه‌های وی‌چت انجام می‌شود. او پیش‌بینی کرده است که بیش از 20 درصد حجم خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده در دنیا در چین صورت می‌پذیرد.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.