راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جزییات جدید از اجرای مراحل تکمیلی طرح رمز دوم یک‌بارمصرف منتشر شد

بانک مرکزی شهریور سال گذشته بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد که طبق آن بانک‌ها موظف شدند بستر ارائه رمز یک‌بارمصرف را فراهم کنند. در این بخشنامه اول خرداد ۹۸ آخرین مهلت بانک‌ها برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود.

چند روز پیش بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه در راستای شفاف‌سازی طرح جایگزینی رمزهای پویا به جای رمزهای ایستا اعلام کرد تراکنش‌هایی که مبلغ آنها کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است بدون داشتن رمز دوم یک‌بارمصرف انجام می‌شود و صدور رمز دوم یک‌بارمصرف برای مشتریان بانکی هزینه‌ای ندارد.

همچنین این اطلاعیه تاکید کرده بود که اول خردادماه ۹۸ مربوط به زمانی است که برای آماده‌سازی طرح رمز دوم پویا به بانک‌ها داده شده است و مشتریان لازم نیست در این خصوص نگران باشند.

ببینید: بانک مرکزی اعلام کرد: تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزارتومان با رمز ایستا انجام می‌شود / اول خرداد‌ماه آخرین مهلت بانک‌ها برای اجرای طرح جایگزینی رمزهای پویاست

به گزارش ایرنا، ۲۵ اردیبهشت‌ماه اعلام شد اجرای این طرح تا مدتی نامعلوم به دلیل ناتوانی برخی بانک‌ها در ایجاد زیرساخت پایدار و مطمئن ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف و وقوع مشکل در شماری از اپلیکیشن‌های بانکی، به تعویق افتاد.

1 دیدگاه
  1. امیر می‌گوید

    اصلا اطلاعات خوبی نداد بهم . من اومده بودم ببینم رمز دوم ایستا اصلا چی هست و چه کاربردی داره !!!!!!!!؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.