راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملت بیشترین سهم تراکنش‌های شبکه پرداخت را در فروردین ۹۸ به دست آورد

بر اساس جدیدترین گزارش اقتصادی شاپرک در فروردین‌ماه ۹۸، بانک ملت با سهم ۲۵.۳۸ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۴.۴۴ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار و رتبه اول در بین تمام بانک‌های پذیرنده را به خود اختصاص داده است.

ببینید: شاپرک گزارش اقتصادی فروردین ۹۸را منتشر کرد

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارت‌خوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، رتبه اول را در این شش بخش (تعداد و مبلغ سه ابزار پذیرش) کسب کرده است.

علاوه بر این در فروردین‌ماه، بانک ملت، رتبه سوم در سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک، بیشترین کارت اعتباری تراکنش دار و رتبه سوم در بخش کارت برداشت تراکنش دار را بین بانک‌های صادرکننده از آن خود کرده است.

در بخش سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های بانک‌های کشور در نقش پذیرنده و صادرکننده نیز، بانک ملت جایگاه اول را در فروردین‌ماه سال جاری به دست آورد. برای محاسبه این ویژگی، تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنش‌های پذیرش شده همان بانک کسر می‌شود. همچنین بانک ملت دارای رتبه اول بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی در فروردین‌ماه را به دست آورد.

یکی دیگر از شاخص‌های مورد اهمیت در بانک‌ها، محاسبه تفاضل ارزش ریالی صادرکنندگی آنها از مبلغ پذیرندگی آنها است. این شاخص نشان می‌دهد که جریان مبلغی تراکنش‌ها در بانک در کدام جهت بوده است و در پی آن می‌توان تعیین کرد که آیا نقش بانک به عنوان بانک پذیرنده برای او مقرون به صرفه بوده یا نبوده است که در این بخش نیز بانک ملت شاخص مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.