راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری مایکروسافت و جی پی مورگان چیس برای بهبود محصول بلاکچینی این بانک

خبرها حاکی از آن است که جی پی مورگان چیس قصد دارد با همکاری مایکروسافت پلتفرم بلاکچینی خود را بهبود بخشد. درواقع پلتفرم محاسبات ابری مایکروسافت به نام آزور، به پلتفرم بلاکچینی جی پی مورگان به نام کوروم کمک می‌کند تا روی سرویس بلاکچین این سازنده نرم‌افزار قرار گیرد و به گفته مارک روسینوویچ، مدیر ارشد فناوری سرویس ابری مایکروسافت کوروم اولین دفتر کلی است که روی پلتفرم بلاکچین آزور در دسترس خواهد بود.

این مشارکت و همکاری امکان استفاده و توسعه بیشتر از شبکه بلاکچین جی پی مورگان را برای مشتریان این بانک، مانند استارباکس و لویی ویتون، راحت‌تر می‌کند.

فناوری بلاکچین که به خاطر فناوری پایه‌ای ارزهای رمزنگاری‌شده مورد توجه قرار گرفته و شناخته شده است، فناوری رو به رشدی است که به کاربران امکان ایجاد و به اشتراک‌گذاری رکوردهای تراکنش‌ها یا دفاتر کل را سرتاسر بخش‌های مختلف می‌دهد.

داده‌های تراکنش‌ها رمزنگاری‌ می‌شوند و به راحتی هم قابل تغییر نیستند و دائما روی تمام سیستم‌های شرکت‌کننده به روزرسانی می‌شوند، به همین خاطر فناوری بلاکچین شیوه امن و مناسبی برای انجام فرایندها در کسب‌وکارها است.

جی پی مورگان از توانایی خوددر درک موارد کاربردی فین‌تک استفاده می‌کند و به همین خاطر توسعه‌دهندگان بسیاری را از رفع مشکلات موجود در این حوزه به سمت خود جذب می‌کند و اتفاقا توسعه‌دهندگان بسیاری هم این بانک را به خاطر همین موضوع به خوبی می‌شناسند.

فناوری بلاکچین در کاهش اصطکاک بازار و تراکنش‌ها نقش موثری دارد. از طرف دیگر سرویس‌های مالی با تعداد زیادی از این تراکنش‌های با اصطکاک بالا مواجه می‌شوند که می‌توان برای مقابله با آنها از فناوری دفتر کل توزیع‌شده کمک گرفت تا به این ترتیب زمان مورد نیاز برای انجام یک تراکنش به خصوص میان موسسات مالی را به حداقل رساند.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.