راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت سرمایه‌گذاری سوئیسی با همکاری بیتفیوری گروپ صندوق تامین مالی ماینینگ بیت‌کوین راه‌اندازی کردند

شرکت سرمایه‌گذاری سوئیسی فاینال فرانتیر (Final Frontier) با همکاری شرکت فعال در حوزه بلاکچین بیتفیوری گروپ، که به تازگی ارزشی معادل یک میلیارد دلار به دست آورده، اخیرا خبر از راه‌اندازی صندوق تامین مالی ماینینگ تنظیم‌شده بیت‌کوین دادند.

این صندوق تحت نظارت رگولاتور مالی کشور لیختن‌اشتاین قرار دارد و هنوز هیچ کدام از این دو شرکت چیزی در مورد اندازه این صندوق اعلام نکرده‌اند.

این صندوق توسط فاینال فرانتیر و برای دسترسی سرمایه‌گذاران نهادی و حرفه‌ای به دنیای ناشناخته استخراج بیت‌کوین راه‌اندازی شده است.

استخراج بیت‌کوین مستلزم به‌روزرسانی دفاتر تراکنش‌های بیت‌کوین، به نام بلاکچین، است. ماینرها در رقابت با سایر افراد ماینر، از کامپیوترهای قدرتمندی برای دسترسی به اعداد خاص استفاده می‌کنند.

اولین ماینری که به اعداد مناسب دسترسی پیدا کند می‌تواند به‌روزرسانی دفاتر تراکنش‌ها را انجام دهد و پاداشی معال 12/5 بیت‌کوین استخراج‌شده هم دریافت می‌کند.

به گفته بیتفیوری این شرکت سرویس‌های سخت‌افزاری و اندتواند برای این صندوق استخراج بیت‌کوین را فراهم می‌کند. سایت‌های ماینینگ که تجهیزات موردنظر در آنها مستقر می‌شود، در مکان‌های خواهد بود که تحت نظارت و سرویس‌دهی بیتفیوری قرار دارد.

به گفته هر دو شرکت، این صندوق بر دارای‌های کلیدی که شامل سایت‌های استخراج با کمترین هزینه‌های برق و عملیات، سرمایه‌گذاری می‌کند.

عمران مولا، یکی از هم‌بنیان‌گذاران فاینال فرانتیر گفته است که این شرکت در زمان بسیار مناسبی این صندوق را برای سرمایه‌گذاران راه‌اندازی کرده است و در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: «باتوجه به کاهش چشمگیر قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به دوران اوجش و افزایش روزانه علاقه و توجه سازمان‌ها و شرکت‌ها به این موضوع، به نظر می‌رسد که اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه استخراج بیت‌کوین باشد.»

بیت‌کوین طی چند هفته گذشته رشد زیادی داشته است و با 4 درصد افزایش قیمت، با نرخ هزار 594 دلار خرید و فروش می‌شود.

به گفته الکس کروگر، تحلیلگر حوزه رمزنگاری‌شده‌ها، این افزایش قیمت باعث سودآوری بیشتر در ماینینگ بیت‌کوین می‌شود و به این نکته هم اشاره کرد که از ماه آوریل این افزایش سود و بهره آغاز شده است.

منبع: Reuters

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.